Jag sitter i samma funderingar, men för mig är det inte bara viktigt med backup utan också möjligheten att dela ut och komma åt filer. Jag kör ju själv SugarSync (
skamlös referrallänk här), ger minst 6 GB gratis, vilket ju normalt räcker för dokument. Har precis som Dropbox styrkan att kunna dela filer, inte bara ta backup. Tyvärr ingen linux-klient ännu.
Om du har Dreamhost som webhost, vilket jag har, så får man en trevlig bonus - 50 GB backup (man har
oändlig mängd storage för webhosting men endast 50 GB är tänkt att användas för backup - extra backuputrymme kostar $1.2 per GB/år). Det funkar direkt med rsync eller sftp, såvitt jag vet. Dagens andra
referrallänk. Kostar typ $108 per år, $50 rabatt första året med promocode RIPPERDOC (alla dreamhost-användare har en promocode).
Så 203 GB hos Dreamhost torde kosta 183$ + $58 för webhostingen (första året). 100 GB blir $60+$58 per år. Ju större andel av ens filer som kan räknas som "webhostade", desto mindre behöver du betala för.
Kan vara värt att undersöka möjligheterna att ta backup hos en existerande webhost du måhända har, beror på avtalet, hur mycket utrymme som ges och om du kan sätta upp rsync mot dem. Och vad du tror du kommer undan med