Nekromanti CoC d20, hemsida?

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Är det någon som vet om Wizards har någon hemsida för Call of Cthulhu d20? Hur hittar man den i så fall?

För övrigt undrar jag om det har släppts några äventyr eller andra moduler till CoC d20.

/Vulf

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Nix ...

Här hade jag tänkt posta en länk, men WotC tycks ha plockat ner den sidan.

Varför vet jag inte.

Storuggla

Champion
Interesting...

... om man lägger i hop den sidnedläggningen med att Cthulhu Pulp eller vad det nu hette som Chaosium skulle slänga ut till d20-CoC inte står att finna på någon hemsida heller. Inte ett ord nämns det med. Ska vi tolka det som att något dragit ur kontakten?

Storuggla, olycksuggla

Troberg

Sinister eater
Re: Interesting...

... om man lägger i hop den sidnedläggningen med att Cthulhu Pulp eller vad det nu hette som Chaosium skulle slänga ut till d20-CoC inte står att finna på någon hemsida heller. Inte ett ord nämns det med. Ska vi tolka det som att något dragit ur kontakten?
Antingen det eller så har servern gått ner och ingen är på jobbet för att det är helg och den därför inte kan fixas.

Storuggla

Champion

"Antingen det eller så har servern gått ner och ingen är på jobbet för att det är helg och den därför inte kan fixas"

Intressant teori. Jag tänker nu krossa den :gremwink:
Två olika servrar, Pulp Cthulhu har varit borta i mer än en månad nu. På en sida som uppdateras sedan dess. Ha!

Storuggla, hammertime

Troberg

Sinister eater

Intressant teori. Jag tänker nu krossa den
Två olika servrar, Pulp Cthulhu har varit borta i mer än en månad nu. På en sida som uppdateras sedan dess. Ha!
OK, jag ger mig. Pluggen har blivit pullad.

Tyr

Hero

Jag tittade runt som hastigast, och tydligen så har Wizards kontrakt för Call of Cthulhu gått ut. Så för att undvika att bli stämda så har de tagit bort websidan och diskussionsforumet tillsvidare.

Ebhen

Veteran

Jag vet inget om Wizards affärer med CoC men jag vet att jag varje vecka får nyhetsbrev från Chaosium, som fortfarande jobbar med spelet samt att deras hemsida funkar och mår gott vad jag vet. Gå in här och snoka istället:
www.chaosium.com

Peter