Nekromanti CoC d20 (Hit Points och Massive Damage)

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Jag tycker fighter är trevliga. lite action sitter aldrig fel så att säga...

"Sl, sl! kan vi inte få litet Deep Ones att slakta så vi kan levla någon gång?"

Jätteskräckigt. jo. ja jävlar. FEL gjorde de. precis som att FEL låt van schlager-sm ...

Argumenten för varför deras val skulle förbättrat spelet duggar dock ganska tunnt...

Jag tror de gjorde vad de tyckte var bäst...

Självklart. Jag tror dock att anledningen var en annan än "låt oss göra detta till ett så bra spel som möjligt". Sannolikt är det för att vara mer ligt D&D och locka fler sådana spelare utan kognitiv dissonans,

Det är ungefär som att ta en bra europeisk film (ett drama t.ex) och göra en amerikansk nyinspelning av den och slänga in Tom Hanks och litet Terrorister för att det är sådant som säljer just nu.

MacCthulhu med Ry'leh sås.

Det heter Grim N Gritty.
Regler som verkar fungera bra. faktiskt bättre än vissa andra brp-regler...


Tja, med så många BRP-varianter det finns kan jag mycket väl tänka mig det.

D20 hade kunnat bli så bra. D20-CoC visar dock att det är dömt att sitta fast i "D&D med annorlunda smaksättning"-träsket.
 
Top