Nekromanti CoC D20

walium

Ganska töntig, faktiskt
För ett kort tag sedan var det en liten debatt här på forumet om huruvida D20 innebar rollspelsbranchens stagnering eller tvärtom. Nu när CoC D20 kommit ut så skulle jag gärna vilja ha en uppföljning på denna debatt. Är det någon som testat denna version och har någon kommentar? Är det verkligen så illa som somliga befarat?

DAKRilla

Hero
Illa och illa. Om jag förstått det är så är största skillnaden rent spelmässigt att man i CoC D20 oftare tar till våld mot gudarna och dess tjänare. Så det är väl en smaksak om det är illa eller inte. Personligen så tycker jag att det är mer skrämmande att ha en fiende där våld mot den inte ens skulle komma på tanken, men det är ju som sagt en smaksak.

KaGGe

Veteran
har inte testat .. men bläddrat , den e snygg fast det har inget me saken å göra .. men i övrigt så gillar jag inte d20 så jag håller mej ifrån den

DAKRilla

Hero
Jag gillar inte heller d20 riktigt. Ska man spela CoC så bör man spela Chaosiums fulländade orginal. Det tycker jag.

Nalle med AK4

Swordsman
Tycker jag med. Varför ändra på ett vinnande koncept, typ? Jag ser inte nödvändigheten att konvertera alla rollspel till d20..det börjar lukta konspiration!/images/icons/shocked.gif