Jake Steele
Warrior
När jag kom till sista kapitlet i Beyond the Mountains of Madness till Cthulhu så står det om Echos of the accumuli och det fick mig att börja fantisera på ett äventyr, ett gyllende tillfälle att sammansmälta Cthulhu, Sverige och världshistorien i ett äventyr.
Det är ett 90'-tals äventyr. På den årliga förintelsekonferansen i Stickholm presenterar men man ett nytt rön. Ett dokument som visar hur tusentals judar har lastasts ombord på skepp mot antarktis och försvunnit. Tydligen skall de använts som försöksdjur i experiment om arktiska förhållanden men inga sådana har återfunnits. Den ansvarige drogs aldrig inför rätta eftersom han flytt, gissa vart... Sverige. Journalisten, forskaren som framlagt det här säger sig ocskå veta vart den ansvarige är och ha några aningar på hur de försvann.
Nästa dag körs forskaren över av en smitare och avlider, hans lägenhet tänds på, antagligen av nynazister och är totalt utbränd... eller? Eller har forskaren anat oråd och skickat iväg sina källor...
Det är ungefär så långt jag kommit. Jag har tänkt att antagonisterna skall referera till den Stummes vittnesord, som om han vore en ledare. <vink>
Någon som kan komma på något bra. Kan man använda Delta Greeen till det här (har den inte). Kanske kan man ta lite inspiration från Jan Mårtessons "Gamens öga".
Jag har inget emot att ni lånar idéen till Runans scenariotävling om det är någon som vill det. Men ange gärna mig som källa för ursprungsidéen.
_öRn
P.S. för er som inte har spellett Beyond och inte tänkt spela det så kan jag förklara lite. I kampanjen så hålls en Okänd Gud fängslad, men det behövs nervceller för att uppehålla strukturen i fängelset. Mänskliga nerver är bra. I kampanjen finns det tyska halv-nazister som halv-antagonister och den Stumme (the Mute Witness) är en RP som fått en inblick i fängelsets betydelse. I sista kapitlet föreslås att man som vidare äventyr kan sätta upp en organisation för att uppehålla strukturen på fängelset. Antagonisterna i det här äventyret är allstå "goda" men väldigt grymma.
Det är ett 90'-tals äventyr. På den årliga förintelsekonferansen i Stickholm presenterar men man ett nytt rön. Ett dokument som visar hur tusentals judar har lastasts ombord på skepp mot antarktis och försvunnit. Tydligen skall de använts som försöksdjur i experiment om arktiska förhållanden men inga sådana har återfunnits. Den ansvarige drogs aldrig inför rätta eftersom han flytt, gissa vart... Sverige. Journalisten, forskaren som framlagt det här säger sig ocskå veta vart den ansvarige är och ha några aningar på hur de försvann.
Nästa dag körs forskaren över av en smitare och avlider, hans lägenhet tänds på, antagligen av nynazister och är totalt utbränd... eller? Eller har forskaren anat oråd och skickat iväg sina källor...
Det är ungefär så långt jag kommit. Jag har tänkt att antagonisterna skall referera till den Stummes vittnesord, som om han vore en ledare. <vink>
Någon som kan komma på något bra. Kan man använda Delta Greeen till det här (har den inte). Kanske kan man ta lite inspiration från Jan Mårtessons "Gamens öga".
Jag har inget emot att ni lånar idéen till Runans scenariotävling om det är någon som vill det. Men ange gärna mig som källa för ursprungsidéen.
_öRn
P.S. för er som inte har spellett Beyond och inte tänkt spela det så kan jag förklara lite. I kampanjen så hålls en Okänd Gud fängslad, men det behövs nervceller för att uppehålla strukturen i fängelset. Mänskliga nerver är bra. I kampanjen finns det tyska halv-nazister som halv-antagonister och den Stumme (the Mute Witness) är en RP som fått en inblick i fängelsets betydelse. I sista kapitlet föreslås att man som vidare äventyr kan sätta upp en organisation för att uppehålla strukturen på fängelset. Antagonisterna i det här äventyret är allstå "goda" men väldigt grymma.