Nekromanti [CoC] - Regelsystem v.2 (rollformulär etc)

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Hade alla använt "bevakade forum"- funktionen som vettiga människor så hade jag sluppit skapa en ny tråd om det här; nu vet jag att den isf skulle missas av alla skumma typer som kör trådat och forskar forum manuellt.

Nå; Jag har snackat tidigare om att jag ville strömlinjeforma mitt hemmabygda CoC-system. Bifogade till den här trådstarten finns två filer - ett spelarformulär och ett SL-formulär (där man håller koll på 1-3 karaktärer).

Den uppmärksamme märker att spelarformuläret är väldigt självförklarande. Det är med vilje. Det enda som saknas, möjligen, är en förklaring av de tre stegen man kan ha i kunskapsfärdigheter.

Steg 1 - amatörkunskaper; du hittar ledtråden automatiskt men får inte ut mer än det mest ytliga; du måste hitta någon som kan mer för att få ut allt.

Steg 2 - Du har ett fördjupat intresse eller jobbar som "dussinexpert". Du får mer kunskaper, men det mest detaljerade är fortfarande bortom dig.

Steg 3 - Top of your field, du kan nästan allt om det här ämnet.

Sedan slår man under sina Egenskaper med 1d12 (kan komma att ändras till "slå 2d12 och välj det bästa resultatet), med målet att slå så högt som möjligt (Pendragon). Ledtrådar får man som sagt automatiskt.