Nekromanti Codex 004

Discordian

Swordsman
Re: Norrlands yta

Ah, det förklarar saken. Så noggrann koll har jag inte... jag har själv inte bott norr om Sundsvall, så enligt vissa av mina jämtländska vänner är jag inte "riktig" norrlänning. :)

"Hellre kul i kaos
Än sur i kosmos" - Jenny Morelli

Discordian

Swordsman

Var det Norrbotten och inte Norrland du menade så har du nog rätt (som påpekades i ett annat meddelande), och då är det jag som ska be om ursäkt. Men slå mig tänker jag undvika - jag tror att mina arbetskamrater kan titta lite konstigt på mig om jag gör det. :)

"Hellre kul i kaos
Än sur i kosmos" - Jenny Morelli

Rosen

Myrmidon

<I>Varav en fjärdedel bor i Luleå. Ack ja...</I>

Rättelse; det är en <B>tredjedel</B> när jag tänker efter - ca 80.000 av 240.000 pers.
En befolkningsfördelning som annars mest återfinns i Sibirien och i fantasyvärldar (ni vet, man kollar i kartan och ser en stad, 200 mil ödemark, en stad till..).

--
Åke

Man Mountainman

Storsvagåret

HAH! och Jämtlänningarna tycker naturligtvis att DOM är riktiga Norrlänningar! Vilka loosers!

/images/icons/smile.gif /images/icons/smile.gif /images/icons/smile.gif /images/icons/smile.gif

(Är det inte ganska jobbigt med alla norrlänningar som tror de är så tuffa /images/icons/smile.gif)

/Dnalor, din finne på hornhinnan

Man Mountainman

Storsvagåret
Re: Codex 004 (ot)

<I>Det du däremot kan gnälla på är de rika (och just dessa råkar av vissa anledningar de flesta just bo i Stockholm). Dessa gör ingenting för att få bort stämpeln som giriga heller. Kan ta ett exempel.

Fredrik Lundberg (tror jag han heter) åkte med sin chaufför i Danderyd, fick syn på en kåk som han ville ha, skickade upp chauffören och erbjöd några miljoner, de boende tackade nej, då höjde Fredrik budet med det dubbla och fick köpa kåken. Sedan blev ju garaget för "litet" för hans tre bilar eller vad han nu hade för antal. Då köpte han grannens hus och tomt (ett hus från sekelskiftet), detta rev han och byggde sitt efterlängtande garage från början.</I>

Gulligt!/images/icons/smile.gif

kragghack

Warrior

Är det inte ganska jobbigt med alla norrlänningar som tror de är så tuffa

Vi tror inte, vi vet.

/Anders

Ash to Ash
Dust to Dust
Kragg Hack remains

Man Mountainman

Storsvagåret

Jag är naturligtvis själv Norrlänning, ja inte bara det, utan till och med norrbottning. Så jag tar upp det här helt seriöst.

Ja e Dnalor, son av Unge son av Bunge son av Linge son av Flunge son av Ergil son av Mergil son av Nadil son av Nunge son av Badde son av Fradde son av Edde son av Adde son av Nesil son av Fresil son av Nacka Odensesil son av Dodde son av Plodde son av Massa son av Rodde son av Nuripu och Lagurt son av Naddo Hasterhagurt son av Banken son av Odden son av Rimbo son av Flodden son av Nedni son av Pledni son av Endur Eskilmedni son av Bajja son av Fajja son av en som heter Maja son av Drutto son av Flugil son av Massemannamugil son av Iddo son av Biddo son av Rasde son av Riddo son av Freddo son av Edon son av Adon son av Ledon son av Bajja son av Nesko son av Egil Skallagrimsson son av Urm och son av Odde son av Masse Mallangrodde son av Nani son av Flani son av Grombu Haskelhani son av Magge son av Flagge son av Nado son av Lagge son av Imbo son av Hembo son av Hembu son av Nembo son av Rambo son av Dambo son av Dumbo son av Jumbo son av Jembu son av Nanbu son av Donbu son av Ranbu son av Dasse son av Nasse son av Iggo Issemasse son av Nare son av Kare son av Karin son av Dare son av Dire son av Lire son av Leere son av Lare son av Asse son av Oskil son av Manne Mellangroskil son av Fredrik Välitalo son av Bali son av Balo son av Torin Ekenskölde son av Rosen son av Mölde son av Dande son av Staffan son av Rande son av Raffan son av Umbido den äldre son av Inne son av Fäldre son av Nurre son av Yoghurt son av Blandurt son av Blåghurt son av Blannurt son av Hembart son av Draggan son av Drembart son av Dranne son av Dronne son av Fradde son av Lonne son av Isse son av Bisse son av Nedde son av Nisse son av Anno av Lelleni son av Graddo son av Granno son av Drafilgurdemuro Bollamongo haskiharo son av kungen över England son av Laro son av Fraro son av Minno son av Binno son av Linno son av Rado son av Gragremasogago son av Lago son av Tago son av Nasso son av Basso son av Schassen son av Rasso son av Knasen son av Nollan son av Jägarn son av Fjollan son av Snobben son av Lobben son av Kalle son av Linus son av Freud som son av Beengt är son av Unne son av Lenkär son av Alla son av Balla son av Nalle son av Nalla son av Ringo son av Georg son av Johan son av Meorg son av Knutil son av Butil son av Hurikawa Katzo son av Nonnu son av Plenko son av Enko son av Denko son av Ranko son av Ras son av Danko son av Nas son av Lonko son av Noden son av Bonko son av Oden.