Re: Racing?
Jag håller med de flesta i den här diskussionen. Även om jag, tillsammans med Ola, tycker att tanken att Codex skall vara en livsstilstidning FÖR rollspelare, dvs innehålla sådant som rollspelare gör när de inte spelar rollspel (spelar diablo, ultima, brädspe, figurspel, lyssnar på viss musik eller ser vissa filmer), så får vi vara aktsamma så att vi inte breddar oss till den punkt där vi bara blir en tidning vilken som helst.
Styrkan i Codex ligger just i att kunna nå MER än bara vanliga rollspelare. Att kunna nå ut till de som mest spelat datarollspel och inte känner till så mkt om riktiga rollspel. Samtidigt kan de som är rollspelare tipsas om olika spel och olika filmer.
Sedan måste man vara lite krass också. Att ta upp tärningsgeneratorer och annat är ju trevligt, men tyvärr är Codex beroende av annonsörer - och de vill nog gärna att man tar upp lite tuffa spel. Därmed inte sagt att vi ska bli en datorspelstidning - racingspel hör inte hemma i Codex enligt min personliga uppfattning - men däremot kan jag mycket väl tycka att datorspel med fantasy eller klara sci-fiteman där det är lite rollspel involverat kan vara trevliga.
Som ansvarig för filmsidorna tycker jag till exempel att min sektion har sitt berättigande, fastän den inte är en rollspelsrelaterad företeelse.
Codex för mig är en livsstilstidning, så att vi ska kunna läsa både om rollspel och om det många av oss sysslar med när vi inte spelar. Annars hade Codex aldrig klarat av att växa som den gjort; då hade Codex fortfarande varit i svartvitt och på 32 sidor.
Jag tycker kort sagt att det är BRA att vi hittar en viss bredd - sen måste vi vara försiktiga så att vi inte går över gränsen. Bilspel och kampsportsspel tycker jag är felriktat rent personligen, men detta måste vara upp till respektive redaktör att ta hand om.
"Take action, seize the moment. Man was not intended to become an oyster." --T. Roosevelt