*skrattar*
*skärper sig när "pappa" Ola pratar*
Jag ser till att fantasylitteratur blir recenserat - ja. Men det var som jag skrev i mitt inlägg; musik, litteratur och dataspel som har nån samhörighet med hobbyn kan jag fullt ut förstå att det finns med i Codex. Minns du Ola att det var jag som agiterade för dataspel här på rollspel.nu?
Jag ger dig massor av creds för det du gjort med Codex. Det vet du mycket väl. Jag har sagt till dig vad jag tycker om Codex och har inte det varit idel lovord? JAg gillar Codex så som den funkar idag, men det finns alltid rum för förbättring, inte sant? Om man inte ser att nåt kan förbättras då är man förblindad, enligt mig.
Jag sa inte _att_ jag skulle hoppa av. Jag sa att jag upplever saken på samma sätt som Daniel gör. Det gör jag fortfarande. _Men_ om det nu handlar om att "byta" eller bredda inriktningen för Codex så är det en helt annan sak.
Jag sa inte heller att jag genast skulle hoppa av, utan jag sa att jag hoppades att allt var ett missförstånd... Så det är faktiskt inget att bli sur över... Kanske är det dags att börja läsa inläggen lite mer noggrannt?
Om vi nu ska börja ha med racingspel och dylikt så kanske det är dags att börja fundera på att byta paradord? Sveriges största rollspelstidning stämmer förvisso eftersom det inte finns nån annan Svensk rollspelstidning. För Runan räknar väl sig fortfarande som fansin?
Och jo, jag vet hur SVEROK fungerar. Men SVEROK heter inte heller Sveriges rollspelsförbund. Det heter ju Sveriges roll och konfliktspelsförbund. Inom dessa ramar ryms mycket. Det är vad jag menar med att vi kanske borde fundera över att byta paradord... Ska vi också utöka beskrivningen av Codex? Jag menar nu tar vi ju upp mer än bara rollspel, inte för att nuvarande paradorden är fel men det ger inte tillräckligt med creds till det övriga innehållet.
Kort sammanfattning: Jag är med, jag vill utveckla. Eftersom det handlar om att utöka _bredden_ på Codex är jag game... Jag tycker att det finns rum för förbättring överallt och man kan hitta på många roliga saker med Codex.
//Johnny
---
Johnny
Redaktör - rollspel.nu