Nekromanti Codex och fansin

P Lex

Warrior
Har Codex slutat att intressera sig för fansin eller är det fansinen som slutat intressera sig för Codex? Vad hände med fansinspalten? Någon som vet?

Gardener

Champion
Förre fansinrecensenten, Hans Stenström, slutade och därefter har ingen annan visat intresse av att ta över ansvaret, därav finns det inte heller någon fansinspalt.

MVH Olle Johansson
Webchef, www.rollspel.nu

tdh

Swordsman
Det är lite sorgligt tycker jag. Även om jag anser att Codex har bubblat över av mer eller mindre halvdana tv- och datorspelsrelaterade artiklar så vore det trevligt om tidningen slog ett slag för fansinen. Sverox gör det i alla fall, det är ju skönt, men det vore bra om mer komersiella Codex också drog sitt stå till stacken.

Nej, jag menar inte att det är något som man "måste" göra men det är ett trevligt inslag. *såg långsökta tankegångar*

Gardener

Champion
Jag vet inte om jag var otydlig i mitt förra inlägg, men anledningen till att det inte finns fansinrecensioner i Codex nu är inte pga att redaktionen inte vill ha det, utan att den fansinansvarige valde att gå vidare och syssla med annat.

Det finns få som är intresserade av att göra fansin och än färre som vill spendera tid på att bara skriva om andra fansin, vilket tyvärr är den bistra sanningen.

tdh

Swordsman
Nädå, jag förstod men jag fick aldrig ihop det. I mina ögon finns det en minst sagt hängiven skara fansinmakare - om än inte sällan konverterade till webbmästare - samt en aningen mindre men minst lika hängiven trupp av fansinälskare. Känner en hel hög av kunniga gubbar som läser alla fansin de får tag i och har varit intresserade av i princip varje projekt undertecknad har föreslagit. Äh, jag är för trött för det här... Du förstår nog.

Är problemet att hitta folk att skriva om fansinen så hör av dig till mig. Kan nog presentera en del intressenter eller rentav ta det på mig själv.

Riddaren

Swashbuckler
Enligt de uppgifter jag fått av chefredaktören Johan Linder är inte någon återkomst av fansinspalten aktuell... medan jag själv skulle vilja ha den tillbaka, dock är varje nummer lite ofta, utan kanske var annat eller var tredje...

Riddaren