Nekromanti codex - widescreen

chrull

Stockholm Kartell
Jag har en fråga. Ni som prenumererar på Codex (prenumererade...) blev ni någon gång tillfrågade om ni ville ha widescreen istället? Eller skickades bara den nya tidningen till er?

Vill veta detta innan jag fortsätter det här inlägget... :gremgrin:

chrull

Netfeed

Swashbuckler
brosan har inte fått widescreen, han borde ju få minst två nummer från sin gammla prenmuration på codex, då han hade något sådant kvar, men ack nej

//Netfeed, som köpte en ny mobiltelefon idag

seinet

Swashbuckler
När jag snackade med folket på Apokalyps angående deras sponsring av vårt 5-årskalas så sade de att en codexprenumeration automatiskt skulle övergå i en Widescreen-prenumeration på återstående nummer.

/Seinet Wintermute - Har ont i halsen

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Vi blev aldrig tillfrågade om vi önskade Widescreen istället för Codex, och när frågan var på tapeten (nedläggningen av Codex alltså) här på forumet så gick jag in på Codex hemsida och deras "prenumerationsrespons" (i brist på bättre ord) och bad dem att i händelse av tidningens nedläggning/övergående så önskade vi säga upp prenumerationen med omgående verkan. Nu damp istället ned ett nummer av Widscreen i brevlådan här i går (tror jag det var), så maken nödgades ringa och säga upp muntligen... *muttrar djupt irriterad*

Jag anser det oförsvarligt hanterat det hela så jag skulle inte fortsätta med Widescreen om så det fanns bara intressanta artiklar i den...

:gremmad:

chrull

Stockholm Kartell
som jag trodde då. tyvärr.

Som jag misstänkte.
Får man verkligen göra så? trots allt har ju konsumenterna betalat för en tidning med inriktning på spel, och med viss film samt litteratur-del. Nu får de istället en tidning om film med lite spel och knappt (?) nån litteratur. Är det verkligen lagligt?

Ännu mer upprörd blir jag när jag upptäcker att prenumeranterna inte ens får HELA tidningen. Widescreen kostar mer än vad Codex gjorde för att man får med en dvd-film vid varje nummer. Apokalyps väljer därför att helt enkelt strunta i DVD-filmen till codex-prenumeranterna.

Så nu får de en tidning de inte vill ha (då hade de väl prenumererat på widescreen också?) och dessutom är tidningen inte komplett.
Schysst gjort.

Dessutom vill jag tillägga att jag skrev en recension av senaste Svenil-utgåvan för Codex för några månader sen. Som vanligt utan annan ersättning än att jag får tidningen... Efter ett tag blev jag uppringd av någon kvinna på apokalyps som förklarade att codex inte skulle ges ut mer och att de ville ha recensionen till widescreen istället. jag var tveksam men gav med mig. Sen ringde de upp och sa att den skulle behövas klippas ned och undrade väl om jag ville göra det själv eller om de kunde göra det.
De fick plocka fram saxen själva.

Igår fick jag hem min enda lön för arbetet. Ett nummer av Widescreen. Recensionen är med, väldigt kort. Vad som däremot inte var med var filmen till tidningen. Tydligen är inte ens vi som skriver för tidningen värda hela tidningen.

Jag är djupt besviken på hur apokalyps har behandlat sina kunder och skribenter. Och ni som faktiskt betalt hårdvaluta för codex och nu får widescreen. Är ni inte nöjda rekommenderar jag er att maila dem och klaga. Får man en tidning man inte är nöjd för och dessutom inte den tidning man betalade för i första taget så borde man ju iaf kompenseras med HELA tidningen.
En dvd-film per codex-nummer man inte fick är ju ett plåster på såren iaf.

chrull