Okej, vad skulle de annars kalla den? "Stinas våffeljärnssida"?
Hade varit bättre än Codex. Jag gillar just detdär med Stinas sida, ööö, varför inte ta å skriva det med lite mer engelsk "style" när vi ändå håller på... mera liksom "Stina's" ! Mmm... nee, men ärligt talat, jag tror rollspel.nu hade klarat sig bra utan Codex, med handen på hjärtat Krister - du kan inte säga att sidan har blivit bättre sen den gick ihop med Codex. Iofs inte heller sämre, och därför är detta "sammarbete" rätt meningslöst ur min synvinkel. Okey okey okey, jag vet att jag inte har något att säga till om, men jag vet också att många håller med mig.
Föresten, när jag ändå är här inne och skriver... öh Krister, kan du inte ta å skriva en hel massa saker och se om du får med dem i Codex. I princip allt du skriver blir ju bra, och jag saknar verkligen en hel del bra material. Alltså, inte för att säga att det som finns i Codex är dåligt men ur rollspelssynvinkel är ganska mycket ointressant. Liksom, varför inte skriva lite mer regler och om platser till svenska spel såsom Eon, Neotech och Drakar... nu kanske jag är HELT ute å snurrar men jag tror inte att jag såg något material till något av de spelen i senaste Codex. Det hade varit roligt om i alla fall 10 sidor (5-6 sidor är ju i minsta laget) var om rollspel, och att i alla fall hälften av sidorna (inget illa om din börja-spela-rollspel artikel men du fattar nog) var intressanta för spelare som spelat i över 1 år, och kanske en sida av dedär 100+ var intressant för oss som hållt på med hobbyn i över 10 år. Ööö, nu svammmmlar jag men du fattar säkert. Du är ju jävligt duktig på att skriva, jag saknar dina artiklar.
Ööhs, sist men inte minst måste jag tyvärr prata skit om Codex igen. Det är faktiskt jävligt synd att tidningen gick ur spår så mycket som det blev för oss rollspelsintresserade (och som förövrigt ändå skiter i vilket datorspel som är bra eftersom jag kan ladda ner vilket spel som helst månader innan det kommer i sverige och testa det själv utan att någon tipsar mig om det!!!).
Nej, jag tycker det är dags att starta en svensk rollspelstidning. Bara på nätet, det är ju billigast så. De som är intresserade skriver äventyr och annat i den, och någon redaktör sätter ihop allting och släpper den en gång i månaden eller kanske varannan. Även om inte allt material håller toppklass så gör det ju inte så mycket eftersom det inte går i tryck med kostnader där och allt sånt. Själv hade jag tyckt det varit väldigt roligt att läsa en sån blaska... ööö, endl;