Nekromanti Cold City

G

Guest

Guest
Kommentarer till artikeln Cold City

Produkt: Cold City
Produktlinje:Cold City, Contested Ground Studios
Författare: Malcolm Craig, Steve Dempsey
Omfång och format: Limbunden A5, 126 sidor
ISBN: 0-9545191-6-7
Cirkapris: 200 kr

När jag först hörde talas om Cold City meddelade jag omvärlden om att något tufft var på gång. Sen föll det i glömska.
Av någon anledning påmindes jag och gjorde slag i saken och köpte spelet för att se om det uppfyllde mina förväntningar. Svaret är "nja".

Cold City utspelar sig i ett Berlin u... (2169 fler tecken)

Gå till artikeln

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Tja, för 200 pix verkar helt helt OK, måste jag säga. Tror inte jag kommer att spela det rakt av, men det gör jag sällan med spel jag köper.

NilsK

Ligist
var köpa?

Är mycket sugen på det här spelet. Är det postorder från Storbritannien som gäller eller finns det att få tag på i Sverige?

Dimfrost

Special Circumstances
Re: var köpa?

Ännu värre, tyvärr: det är beställning från Indie Press Revolution som gäller, om du inte har en ytterst välsorterad eller ambitiös spelhandlare (det ska vara möjligt för affärer att beställa från IPR också men inget jag direkt känner till mer om). Nackdelen är att frakten är $15 om man bara beställer en bok (jag och Yassilus beställde i och för sig tre och fick betala $20, vilket är ok åtminstone när dollarn är så här billig).

/Dimfrost

NilsK

Ligist
näää

Nä, då beställer jag hellre från Leisure Games i London. Skitbra affär och kortare transportsträcka. De tar 20% i fraktpris till Sverige så det blir ungefär 15 pund. Det är väl överkomligt. De har en massa av indiepress revolution spelen. Har handlat där flera gånger och kan verkligen rekommendera den.

http://www.leisuregames.com

Dimfrost

Special Circumstances
Re: näää

Intressant! Det ska jag kolla på nästa gång jag ska beställa några indiespel. Om inte annat slipper man risken för tull som ju alltid finns när man beställer från USA. Tack för tipset!

/Dimfrost

thark

Hero

De tar 20% i fraktpris till Sverige så det blir ungefär 15 pund. Det är väl överkomligt. De har en massa av indiepress revolution spelen. Har handlat där flera gånger och kan verkligen rekommendera den.

£15 är signifikant mer än de $15 IPR tar i grundfrakt (och även mer än de $25 som jag som värst åkt på). Spelen (kollade nu bara på ett fåtal, och jag tänker inte uttala mig kring hur de förhåller sig på "vanliga" spel) verkar även vara något dyrare.

Däremot borde det ju gå fortare från Storbrittanien än Amerrkat. Tull, som Dimfrost nämnde, är också en poäng, även om jag hittills inte åkt på det på mina fyra beställningar från IPR.

(Det finns säkert fler möjliga inköpsställen om man orkar leta.)

Just Cold City är ju "made in the UK" så man kan annars tycka att den brittiska återförsäljaren borde ha ett bra pris på det. :) (Iofs mycket möjligt att han använder amerikanskt tryckeri, det har jag ingen koll på.)

Nej, jag får ingen sponsringsrabatt, bara framlägger mina egna observationer, och jag lägger mig inte i var folk handlar—den som orkar borde egentligen försöka pusha någon av de svenska återförsäljarna att ta in lite skojsan (huruvida det sen är sannolikt att lyckas lämnar jag som en öppen fråga).

Dimfrost

Special Circumstances

20%. Det blir alltså £15 totalt, vilket är signifikant billigare än från IPR.

/Dimfrost

thark

Hero
D'oh *smack*

20%. Det blir alltså £15 totalt, vilket är signifikant billigare än från IPR.

Aaaah, jag lyckades få det till att £15 var frakten efter 20% rabatt på denna eller något liknande fånigt, men nu när du säger det så är det ju så löjligt mycket att jag inte förstår hur jag fick det till det på det viset.

Och de verkar ha kvar allt jag fortfarande har kvar på min intresselista från IPR, sen blir det väl mest en fråga om hur snabbt nyheter hinner komma in... (Inte för att jag vid det här laget borde köpa ännu fler spel, men vafan.)

Leisure Games ser plötsligt ut som ett riktigt bra alternativ. Kunde det inte ha tipsats om tidigare? :)

Yokiboy

Veteran
Hej.

Jag har också skrivit några ord om Cold City på min egen webbsida.

Jag tycker det är ett mycket intressant spel, även om det saknar lite av den "struktur" jag kommit att tycka om från spel som Dogs in the Vineyard och carry, a game of war.

Designern är också mycket trevlig och svarar på frågor och tar emot kritik på spelet med öppna armar.

Mvh,

Jocke

EDIT: Felande länk korrigerad av moderator.

Yokiboy

Veteran
Jockes Cold City sida

Hej Ronny.

Länken fungerar fint för mig, har du kanske inte javascript påslaget i din webbläsare, det skulle bli strul med den sidan utan javascript. Prova annars den här länken till samma sida, fast på engelska (men javascript behövs alltjämt):

[url]http://erdtman.com/holken/cold-city/[/url]

Vad använder du för webbläsare förresten, bara av nyfikenhet? Jag har testat sidan i IE, Firefox, Opera och Netscape, men bara i Windows miljö.

Mvh,

Jocke

thark

Hero
Re: Jockes Cold City sida

Det funkade nu, så var förmodligen bara något tillfälligt strul med servern eller så. (Webbläsare är netscape 7.2, linux, javascript finns.)