Nekromanti Collect Call of Cthulhu

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag minns den serien, även om jag bara sett något enstaka avsnitt. Cthulhu-avsnittet var kul. Det är fint med name-dropping för nördar i barnprogram. Cthulhu gör även ett gästframträdande i ett avsnitt av den tecknade Justice League tv-serien, och ingen blir galen där heller.

/tobias

Ulfgeir

Swashbuckler
Wee. Ger ju fina minnne från min ungdom då jag såg serien ifråga. Den är dessutom mycket bättre än den andra Ghostbusters-serien, vill jag minnas.

Skickade länken till min spelledare i Call of Cthulhu. Tycke de fick in fina namedroppingar, även om de stavade till Cthulhu konstigt. :zeppelinare: :tekopp:

/Ulfgeir

Foggmock

Myrmidon
Plotholes!

1. Boken var den enda engelska översättningen, men varför fungerar spellsen också på engelska, och vad är det som gör att ingen som inte snackar cthulhuitiska lika gärna bara kan läsa ur boken? Typ, som de gör när de åkallar honom?

2. Varför kan inte Spawn of Cthulhu lyfta ett sketet brunnslock?

3. Kunde de inte bara RINGT brudprofessorn och flygt in henne rakt av?

4. ...är inte en "occult shop" en rätt kass front för en Cthulhukult? Och borde inte kultisterna ha en EGEN Necronomicon? Rätt lusiga kultister om man frågar mig...

Shit, Ghostbusters var fan mina idoler när jag var snotling, men var det verkligen såhär uselt, alltid? :gremsmirk:

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Re: Plotholes!

Shit, Ghostbusters var fan mina idoler när jag var snotling, men var det verkligen såhär uselt, alltid?
Jag gissar att det var det. Man ska egentligen inte se om barnprogram man såg när man var liten. Det är tråkigt att bli konfronterad med sitt yngre jags brist på god smak.

/tobias

MrG

Swashbuckler
Inte så konstigt egentligen, vill man följa vad de jepparna som skrev manus till den teknade Ghostbusters har gjort senare kan man bl a kolla in Babylon 5 :gremgrin: så man kan ana hur mycket bizzart fan-matrial som kunde döljas där...

Dewil

Skrivbordsgeneral
Wee. Ger ju fina minnne från min ungdom då jag såg serien ifråga. Den är dessutom mycket bättre än den andra Ghostbusters-serien, vill jag minnas.
Kul att någon fler än jag minns tv-serien som bara hette "Ghostbusters". Den gick väl bara på Sky Channel här i Sverige?

Dewil

thark

Hero
Hm, var JMS inbland i Ghost Busters? Jag vet att han var hårt insyltad i He-Man och Captain Power. :)