Glittergrus
Veteran
Ön colm är ett litet mysterium för mig.
Är det ett eget rike (ett väldigt litet sådant i så fall), eller del av consaber eller kanske ska ses som en lydstat till consaber?
Eller vad är det egentligen?
Och vad har colm för militärmakt?
Något försvar måste de ju ha i alla fall.
Nu kan det var så att det står i mudulen Consaber men det nämns inte ens i vare sig krigarens väg eller mundana (inte vad jag kunde se i alla fall).
Och till det andra problemet som jag har tänkt lite på.
Det är för att försöka få till det lite snittsigt, ett skit problem.
Alltså var gör man sina behov?
På landet ser det ju tämligen enkelt ut, då finns det säkerligen utedass eller nåt åt det hållet men i städerna?
Finns det offentliga "toaletter" och om man har ett hus eller del i ett fler familjehus (lägenhet), har man nån typ av toaliett då?
Eller måste man gå på en offentlig och i sådant fall vad kostar det (1 silver kanske)?
Jag vet att den andra frågan kan betäknas som en strunt sak men realism till max är väll inte att förakta.
Sen ett litet (ska vi kalla det) regelbug.
Om man slår någon i huvudet med t ex en sked så borde det ju bli k+1 eller nåt sånt anta då att man har ob2T6 i kross.
Och så börjar man slå en massa sexor (det kan ju hända) och så blir det, låt oss dra till med ett extrem värde 52.
Om man får 52 i smärta så är ju risken ganska stor att man kan dö.
Nu var det inte menat som kritik utan bara som en liten kul grej.
Det gud inte vet, det vet jag och eftersom gud inte existerar vet jag allt.
Är det ett eget rike (ett väldigt litet sådant i så fall), eller del av consaber eller kanske ska ses som en lydstat till consaber?
Eller vad är det egentligen?
Och vad har colm för militärmakt?
Något försvar måste de ju ha i alla fall.
Nu kan det var så att det står i mudulen Consaber men det nämns inte ens i vare sig krigarens väg eller mundana (inte vad jag kunde se i alla fall).
Och till det andra problemet som jag har tänkt lite på.
Det är för att försöka få till det lite snittsigt, ett skit problem.
Alltså var gör man sina behov?
På landet ser det ju tämligen enkelt ut, då finns det säkerligen utedass eller nåt åt det hållet men i städerna?
Finns det offentliga "toaletter" och om man har ett hus eller del i ett fler familjehus (lägenhet), har man nån typ av toaliett då?
Eller måste man gå på en offentlig och i sådant fall vad kostar det (1 silver kanske)?
Jag vet att den andra frågan kan betäknas som en strunt sak men realism till max är väll inte att förakta.
Sen ett litet (ska vi kalla det) regelbug.
Om man slår någon i huvudet med t ex en sked så borde det ju bli k+1 eller nåt sånt anta då att man har ob2T6 i kross.
Och så börjar man slå en massa sexor (det kan ju hända) och så blir det, låt oss dra till med ett extrem värde 52.
Om man får 52 i smärta så är ju risken ganska stor att man kan dö.
Nu var det inte menat som kritik utan bara som en liten kul grej.
Det gud inte vet, det vet jag och eftersom gud inte existerar vet jag allt.