Nekromanti Colonan i krig!

Big Marco

Läskig
Re: Jag ger mig Krille! (men bara nästan)

Eller så sitter Jargus och drägglar vidare. ,-) Själv.

Om Consaber skall eskortera en jargisk invasionsflotta till Melorion lär ju inte resten av Samväldet gilla den idén. Och hur glada är Consaber när delar av flottan är borta medan Samväldet går samman med Thalamru och bankar Consaber på hemmaplan?

Som sagt, läget är ... spänt och inte helt enkelt.

Fast jag tror inte att Samväldet skulle inleda krigigheter självmant. Det är inte deras stil. Det är inte lönsamt. Men om en krigsförklaring skulle förklaras mot Samväldet, då händer det saker. Cirefalier mot sabrier, tiraker mot sabrier, jargier mot cirefalier, tiraker mot jargier, dvärgar mot sabrier, dvärgar mot dvärgar osv.

Vilken schysst krutdurk vi har i Mundana. Och snart är det ju den 10:e december. ,-)

-Marco Behrmann

Orchson

Veteran
Men Drunok...

... är ju ett skämt jämfört med den Jargiska armén. Du kan i och för sig ha rätt. Men har du rätt så beror det nog på att Jargien fortfarande vill ha ett gott försvar mot de nesliga Mûhadinerna som gång efter annan knallar in i landet och spöar skiten ur alla som är där.

Drunok i sig är ju en barnlek. De har vad då? 45 beridna riddare, 1400 soldater och 1000 legosoldater.
Jämför gärna med bara EN enda av Jargiens legioner på... Hur många? Jo, 4000 man. Jag menar, Arlon, Drunoks enda riktiga stad, har 5000 innevånare. Jargiens huvudstad har nästan hundra gånger så många innevånare. Det innebär med andra ord, att de civila i Daval antagligen kan besegra hela drunoks armé utan några militära reurser och med bara knytnävarna på grund av sitt antal. Drunok är som sagt bara ett skämt. Om Jargien vill knalla igenom Drunok så gör de det också.

Men som sagt, de lämnar sig öppna mot Mûhad som vid flera tillfällen tagit sig långt in i landet. Jargien har också svårt att hålla ihop sitt eget land. Så det, i kombination med Mûhadinerna, är nog ett stort problem.

Jag tror hur som helst inte att det är ett tillräckligt stort problem.

"Jag får väl spöa vem jag vill? Fascist!"

Orchson

Veteran
10:e december?

Vad händer då?
Har jag missat något nu?
Kommer jag få spö av sensei krille för det här?

"Jag får väl spöa vem jag vill? Fascist!"

Big Marco

Läskig
Re: 10:e december?

Mundanas astrologer och vise män fruktar den 10:e december 2967...

-Marco Behrmann