Nekromanti Colostro

Oinz

Veteran
Hmm, jag kör en kampanj just nu i Colostro och tänkte ställa litye frågor till ngn som vet..

Jag skulle vilja veta hur stor befolkning kan colostro potentiellt ge föda till??

Vad finns det för råvaror/resurser där?

Hur lång tid skulle det ta för Jargien att ingripa ifall det blev ett uppror där Colostro blev självständigt??

Glad, om någon skulle svara..

Oinz

Veteran
/images/icons/sad.gif men snälla kan inte någo duktig rollspelösfanatiker svara på detta, detstår inte särskilt mycket om det i mundana...Hmm, borde inte typ Krille eller ngn kunna en del om det. Offrar min magiska T6:or för ett svar.../images/icons/shocked.gif

Tyr

Hero
men snälla kan inte någo duktig rollspelösfanatiker svara på detta
Rollspelsfanatiker må jag vara...men jag är inte så värst haj på Eon. Jag äger dock rollspelet så jag ska försöka ge några "professionella gissningar".

Offrar min magiska T6:or för ett svar...
Nä, för guds skull gör inte det! Så desperat är du väl ändå inte? /images/icons/laugh.gif

Jag skulle vilja veta hur stor befolkning kan colostro potentiellt ge föda till??
Alla andra länder i väst importerar mat för att klara sig. Men eftersom kolonin är så liten så är dom kanske självförsörjande. Men jag är tveksam till att de kommer ha något överskott av mat.

Vad finns det för råvaror/resurser där?
Jag är näst intill säker på att de har kryddor, siden och slavar (utanför kolonin iaf). Och det är möjligt att de har någon liten guldfyndighet eller något annat förutom dom sakerna.

Hur lång tid skulle det ta för Jargien att ingripa ifall det blev ett uppror där Colostro blev självständigt??
Det är föga troligt att dom skulle göra uppror, dom har 5000 invånare och Jargiska kejsardömet är 6000000 invånare och kommer säkerligen att straffa dom för deras olydnad. Men skulle dom göra det så skulle jag tippa på att det tar Jargien ett halvår att komma dit om de "skyndar sig".

Hoppas att du kan ha någon nytta av mina gissningar.

Oinz

Veteran
Tack tack, hmm fast hade inte jargien en rätt dålig flotta?
Jag tror inte att man skulle kunna göra det omöjligt för jargien att ta övermen att man skulle kunna göra det så svårt att det inte är värt det. Liksom det ären sketen koloni med 5000 invånare..

Cerec

Veteran
om Jargien bara släpper colonin så kommer kanske andra områden också vilja bli självständiga.....man måste visa var skåpet ska så.......se vad ryssarna gjorde när tjetjeneran ville bli självständiga.

Frank_UBBT

Veteran
Hmm, sitter på frank konto men d e OinZ här..

Visst du har nog rätt i att man måste göra ett exeper av det, men däremot skulle det kunna vara rätt svårt eftersom Jargien har usel flotta vilket colostro skulle kunna utnytja.

Annars skulle man kunna söka stöd hos en annan makt lr ngt liknande..

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Frågan är vilka grupper som skulle vilja göra sig fria från Jargien. Det enda rike i närheten som det skulle gå att söka hjälp från är Momolan, och kanske Forion. Dessa skulle nog inte ställa upp på detta (det är inte så vettigt att avdela dyrbara trupper/pengar/matreserver för att få en stadsstat av Staffanstorps storlek på sin sida...), och dessutom är det tänkbart att även de som vill bryta sig fria är Daaktroende, och alltså inte vill samarbeta med hedningar.

Dock leder denna fråga in på en annan, nämligen den om hur livet i kolonierna är. Ska det vara "fransoser, spanjorer och engelsmän i Karibiska havet" eller "romersk koloni"?

Tyr

Hero
Tack tack, hmm fast hade inte jargien en rätt dålig flotta?
Jepp, dom har inte så mycket att säga till om i sjöstrid. Men de kommer antagligen att använda deras segelfartyg för att skeppa ner sina trupper när tiden är mogen.

Jargien kommer med största säkerhet att ingripa, frågan är bara när och hur många trupper de kommer skicka. De kommer förmodligen inte att hasta iväg, utan det får ta den tid som behövs.

Men jag antar att du redan har satt dina planer i verket, eller? Antingen kan du låta Colostos frihetskrig bli en riktig tragedi för den lilla kolonin, eller så kan du skippa ultrarealismen och köra på det du tycker blir bra. Det brukar bli bäst så i slutänden.