Nekromanti comand and conquer tsil? =)

Rising

Vila i frid
Alla är vi barn i början...

"Det är bara det att jag börjar att tycka att glittersnus börjar bli lite förutsägbar nu."

Det var jag också en gång i tiden. Jag var nog om möjligt ännu mer förutsägbar, för jag inspirerades mest av andra spel och klurade bara på små onödiga egna versioner av dessa. Ett Talisman i rymden? Ett Djungel-Drakborgen? Jag har haft många onödiga idéer. Men jag ångrar inte att jag hade dem, för de var alla viktiga.

Jag tycker därför inte att det är något egentligt fel på glittersnus' beteende. Jag känner igen mig i det.

Så jag tror mer på metoden "inspirera och entusiasmera". Det är vad jag skulle ha velat att någon gjorde med mig när jag hade en massa idéer som det inte blev något utav.

/Rising

PAX

Jordisk Äventyrare
Sällskapsresa.

Det finns alltid folk som är bra på att skapa bra och nya ideér och folk som är bra på att genomföra dem. Sällan är dessa personer samma.

Troberg

Sinister eater
Glöm inte andra halvan av citatet... [NT]

NT = Nakna Talibaner

TomasHVM

Swordsman
Re: Hva er bedre enn gamle ideer?

Når et prosjekt nærmer seg det punktet hvor man må begynne å arbeide med det, strukturere det, sloss med det... da kommer angsten for å mislykkes. Da er det verdens letteste løsning å hoppe over på et nytt og "bedre" prosjekt.

Når et prosjekt nærmer seg avslutningen, det punktet hvor man ser hvordan det kommer til å bli, med alle svakheter man ikke klarer å fikse... da kommer angsten for at publikum skal avsløre svakhetene. Da er det verdens letteste løsning å hoppe over på et nytt og "bedre" prosjekt.

Angsten er usynlig, men den styrer faktisk livet til mange "kunstnere" som aldri lykkes, og de vet det ikke selv. De klarer bare ikke å jobbe seriøst eller avslutte noe!

Dette var en generell betraktning, ikke myntet på noen spesiell. Jeg håper han som startet denne tråden lykkes med sitt spill.

Vennlig hilsen
Tomas HV Mörkrid

Weatherman

Hero
Re: Legosoldater?

Ett problem med Lego kan ju emmellertid vara priset. Klossarna är ju svindyra och har man inte kvar sina färgglada plastpluttar eller en bortskämd lillebrorsa kan man nog få hosta upp mer pengar än vad en Warhammerarmé skulle ha kostat.

/Mats, blir lite sugen på att rota fram sitt gamla pirat-Lego. ARR.