Nekromanti Combos n' Crazy Crosssovers...

Nightowl

Champion
Gröna Dödens Mask (Gondica/MotRD)

• Magin har blivi 'ond', eller snarae besmutsad. 'Den Röda Döden' invaderade jorden på grund av ett misstag som skedde på faraonernas tid. Jordens naturliga magiska fält, sas, blev 'medvetet' (ungefär lika 'medvetet' som Thr Old Ones i Cthulhu, men...) och alla som sysslar med magi riskerar att 'smittas' av dess illvilja.
  • Monster var människor. Illasinnade dåd både straffar och belönar en, och långsamt förvrids man av Den Röda Döden. Förvridningen passar till ens 'synder', så en tyrannisk feodalherre som sög ut sina livegna kan förvandlas till en klassisk vampyr som bokstavligen suger livet ur människor; det förklarar också den klassiska idén med att någon blir 'osalig' och ett spöke på grund av sina misstag. Vi har sett fienden, och det var vi själva.
  • Jag är bläng-förtjust i hemliga sällskap och dylikt, och i

Rosen

Myrmidon
Re: Wor Meenorek Lleworan

Kämpa för eller emot Brondival Raloffaan den Ogudaktige och hans nya lära!

Som en bisak fick jag förstås osökt en crossover-legend i huvudet. Ur 'Veloem år 709':
"Meenorek greps av raseri och ilska. Han höjde svärdet - och kastade det ifrån sig med all sin kraft.
De stod ju i ett vattendrag vid tillfället. Och århundraden senare kommer the Lady of the Lake och delar ut guesswhat till någon lämplig hjälte. (-:

Jag hade faktiskt spridda anteckningar till detta i skräp-filen på min hårddisk, men de är borta nu...

Gahk!

--
Åke

Rosen

Myrmidon
Re: Star Wastelands

Betyder det att rollpersonerna kommer att försöka grilla Han Solo och tror CRPO är Jesus?

3PO skulle nog bli styckad för reservdelar... däremot blir jag nu inte kvitt bilden av Chewbacca som gängledare:
"He's... the ayatollah of rocka rolla!"
"WHAARRGH!"

--
Åke

Troberg

Sinister eater
Något i stil med Tank Girl? [NT]

NT = No Text (Ingen text)

Nightowl

Champion
Re: Wor Meenorek Lleworan

Hm, följande jox återfanns på en diskett...

Cultural Virtues:

Khelataarians: Lustful, Energetic, Generous, Prudent, Valorous
Religious bonus: +3 on childbirth roll and +1 on healing rate.
Beginning Passions: Love (Family) 2D6+4, Loyalty (Clan) 2D6+6
Directed Traits: Suspicious (Strangers), Honest (In war)

Kharigaans: Energetic, Generous, Proud, Temperate, Valorous
Religious bonus: +5 bonus on highest Craft skill.
Beginning Passions: Love (Family) 2D6+5, Loyalty (Chieftain) 3D6
Directed Traits: Suspicious (Anything Written), Energetic (Craftswork)

Anaakirians: Lustful, Energetic, Spiritual, Prudent, Suspicious
Religious bonus: A +5/-5 reflexive modifier on woodcraft skills when in Avanaria, doubled if fighting outside threats to the forest.
Beginning Passions: Love (Family) 2D6+4, Loyalty (Priestess) 2D6+6, Love (Atheodora) = Spiritual Trait
Directed Traits: Valorous (Defending Avanaria)

Nekothianas: Generous, Spiritual, Prudent, Indulgent, Trusting
Religious bonus: Varies with totem. Some examples: Wathazt: +5 on Hunting, Ginnin: +2 healing, Nook: +10 Boating for sailing craft, Yuwar: +1D6 damage, Hittih: +5 on Sing.
Beginning Passions: Love (Family) 2D6+6, Loyalty (Totem) = Spiritual Trait
Directed Traits: Honest (In trade), Deceitful (In war)

Tangans: Generous, Vengeful, Proud, Reckless, Valorous
Religious bonus: +6 HP.
Beginning Passions: Love (Family) 2D6+5, Loyalty (Rengaan) 2D6+4, Loyalty (Rongaan) 2D6+2, Loyalty (Rangaan) 2D6
Directed Traits: Spiritual (Sacrifices), Cowardly (Against the Supernatural)

Ei-am-ire: Energetic, Deceitful, Spiritual, Prudent, Suspicious
Religious bonus: +5 on Awareness.
Beginning Passions: Love (Family Group) 2D6+7
Directed Traits: Suspicious (Strangers)

Shivaloorians: Energetic, Forgiving, Generous, Honest, Just
Religious bonus: +1 on healing rate, +3 hit points.
Beginning Passions: Love (Family) 2D6+3, Loyalty (Lord) 2D6+3
Directed Traits: Spiritual (In Face of Death), Suspicious (Magic)

Erik :tekopp:

Nightowl

Champion
Förresten, apperopå knasiga Khelataar-crossovers..

Här får ni ofullständiga stats till Marvel Superheroes för Daviera Wyriel! :gremcrazy:

Fighting POOR ()
Agility TYPICAL ()
Strength POOR ()
Endurance GOOD ()
Reason EXCELLENT ()
Intuition MONSTROUS ()
Psyche MONSTROUS ()

Resources INCREDIBLE
Popularity -5/-10/20

KNOWN POWERS:

Magic Ability: Daviera Wyriel is the Sorceress Supreme of the dimension of Gordir. She may use almost any Power as a spell, subject to the normal limitations due to Personal, Universal and Dimensional energies. Unless otherwise noted, she uses these powers at Incredible level if Universal or Personal and only Excellent if Dimensional, due to the difficulties of practicing Dimensional magic in Gordir. She uses the following magic often, and as noted:
 Maze of confusion (U): Daviera can create an illusion that disorients a specific target with Amazing power by warping the perception of the surrounding landscape, so that the person in question can get lost in a wardrobe.
 Breath of Hjovi (D): Amazing level Weather Control.
 Forge of Thyliab (D): Incredible level Fire Control.
 Harpoon of Aeruun (D): Incredible level Water Control.
 Fetters of Gordir(D): Incredible level Animal Control/Communication – land animals only.
 Sejd (P): Monstrous level Astral Projection.
 Wisdom of Vegirn (D): A ritual of divination that allows Unearthly level Clairvoyance.

Igoni: Due to her igoni, the Khelataari term for mystic insight and wisdom, Daviera has Cosmic Awareness and all kinds of Sensing at the Incredible Level.

Amulet of the Ruunigon: This artefact, according to Daviera bestowed on her by the god Vegirn, is the emblem of her duties as Ruunigon of the Khelataar people. It also – if Daviera tells the truth and she really got it by the will of Vegirn – allows any Dimensional spell calling on Vegirn to be used with a –2 CS (-3 CS if cast on the holy island of Eria).

Erik, det är inte en hårddisk, det är Bermudatriangeln...

Dimfrost

Special Circumstances
Blå ryttarna

Eftersom du nu har refererat till de Blå ryttarna för tredje gången på några dagar hade jag inte annat val än att läsa artikeln, och jag måste säga att det var ett ytterst trevligt stycke läsning. Visserligen har jag plöjt GURPS Illuminati från pärm till pärm, men konspirationssnack kan man ändå aldrig får för mycket av, speciellt inte i fantasytappning. Jag blev riktigt sugen på att spela Gondica, faktiskt. :gremgrin:

/Dimfrost

Rosen

Myrmidon
Re: Förresten, apperopå knasiga Khelataar-crossovers..

Yum! Kulturknäcket satt som ett smäck i kistan.

Här får ni ofullständiga stats till Marvel Superheroes för Daviera Wyriel!

Baffördet så postar jag min gamla Ribald Tale med tanten ifråga. Ingen crossover, men...

Ynglingen
Daviera Wyriel gick upp på sin kammare. Det hade varit en lång dag, och hon hade nästan hunnit förtvivla om att den någonsin skulle ta slut, men nu var hennes långa väntan äntligen över. Ingen syntes till när hon kom in, så hon satte sig på sin säng. Med en lätt bävan av förväntan slöt hon ögonen och sade högt: "Jag är redo."
Hon behövde inte se något för att förnimma hans närvaro. Kanske klev han bara fram bakom ett draperi från en av alkoverna, men hon föredrog tanken att han plötsligt bara var där. När hon slog upp ögonen greps hon som alltid av ynglingens skönhet. Hans avmätta leende och de där ögonen som föreföll henne skvallra om tusentals år av visdom... Boken i hans händer fullbordade intrycket; ruunigonen kunde inte låta bli att dra ett häftigt andetag vid åsynen av honom.
"Jag ber om ursäkt för att du fick vänta", sade hon.
"Det behövs inte" svarade han och lade boken ifrån sig, "Det var intressant läsning". Han gick fram och satte sig bredvid henne på sängkanten. Fastän han syntes hälften så gammal som hon var det något i hans blick, hans hållning, hans leende, som verkade antyda något äldre och visare.
"Jag vet vad du tänker" sade han och såg ner i golvet, "men åter säger jag dig att jag inte är han."
"Men du tror att han skickade dig hit till mig?" svarade hon.
"Allt jag vet är att jag hade en dröm." Han började dra den fotsida yngonskruden över huvudet och blottade sin släta, nästan omänskligt perfekta hud för hennes blick, "Du vet att jag inte betvivlar den - jag blev yngon för dess skull. Det är bara det att... ibland känns det som om dess mening undflyr mig."
"Oroa dig inte för det" mumlade hon drömskt medan hon sakta smekte det bokruneformade födelsemärket på hans bröst, "Dess budskap var inte riktat till dig, utan till mig."
Ruunigonen reste sig och lät sin egen skrud falla, och hon stod framför honom iförd endast sitt halssmycke. Därefter sade de inget mer till varandra utan förenades under hennes täcke.
Kanske talade han sanning om sin dröm, tänkte hon. Kanske var han verkligen bara en hantverkarson från Khelamhis, som just nu skulle ha behagat någon ung byajänta på ett höloft om han inte hade fått en mystisk vision om att bege sig hit till Weroinn. Eller... eller kanske skulle han en natt bekänna sin verkliga identitet för henne.
För ruunigonen spelade det dock ingen roll; för henne var budskapets mening kristallklar. Vishetsfadern hade valt sin brud. Det dröjde inte länge innan Leminas rus grep hennes sinnen, och Daviera Wyriel tänkte inga fler klara tankar den natten.

--
Åke

Nightowl

Champion
Re: Blå ryttarna [ANT]

Eftersom du nu har refererat till de Blå ryttarna för tredje gången på några dagar ...
Ur den hemliga karaktärsmappen för Erik Sieurin i Rävspels hemliga arkiv:

Färdigheter:
...
Namedropping 16/5T+1

:gremgrin:
Erik