Nekromanti Come with me if you wanna live!

Krille

Super Moderator
<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/OjLne16FKmQ&rel=1"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/OjLne16FKmQ&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>

Jag såg piloten igår, och om resten av serien har samma kvalitet så är jag fast! Det här var typ nåt av det roligaste* jag sett på TV sedan Galactica började om, typ.

* "Roligt" som i "waow! Så gör man för att underhålla Krille", inte som i "bwahahahaha!"

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
(Jag vet att jag borde kolla upp det här själv, men jag är sjuk och lat, så jag frågar istället.)

Hur förhåller sig tv-serien till filmerna? Den tredje filmen slutade ju typ ett par minuter innan kriget sätter igång. Om man utgår från trailern verkar inte civilisationen ha brakat samman fullständigt. Utspelar den sig före den tredje filmen, eller har man valt att låtsas att en eller flera av filmerna inte finns?

/tobias

Krille

Super Moderator
Serien börjar 1999, och då borde väl John Connor vara typ 15 bast. Efter tvåan, med andra ord.

Trean har inte inträffat än, och den officiella linjen verkar vara att trean utspelar sig i en annan parallell tidslinje. Som tur är så kan man komma undan med sånt när man jocklar med tidsresor.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Om framtider

Som tur är så kan man komma undan med sånt när man jocklar med tidsresor.
Förutom i första filmen då, där tidsresan leder till den framtid som tidsresenären försöker stoppa. :gremwink:

Det är en av anledningarna till att jag inte gillar Terminator II: ettans poäng är att framtiden inte kan ändras, och i tvåan försöker de antyda att den faktiskt kan det. Det förra är klart mer ödesmättat och dramatiskt än det senare. Ändrar framtiden gör man i kluriga komedier med Michael J Fox och Christopher Lloyd. (Den andra anledningen till att jag inte gillar tvåan är att de skapade en skurk som är så märktig att de måste låta honom bete sig som en idiot för att hjältarna ska ha en chans.)

/tobias

Johan K

Gammal & dryg
Well, fick lite Terminator-vibbar när jag såg denna trailer. Skillnaden är att det var lite mer fräcka scener & sådant.
Dock så sska jag väll inte gå in & dömma den i förväg, filmen är säkert kanon !

Johan K

Gammal & dryg
Se på fasen...

Kanske inte så märkligt då, eftersom det är en Terminator-teve-serie
Hehee, se på tusan då...
Då var jag inte helt ute i det blå då... För en gångs skull. :gremgrin:

/ Johan K,som snart ska gå fixa en pizza.

G

Guest

Guest
Vill passa på att utfärda en varning här! Denna serie är lika dålig som Terminator 2 och 3, om inte sämre. Man mjölkar ur en redan dött tema, med ständigt upprepande scener och skitdåliga och pinsamma dialoger! Håll er borta!

Olle Linge

Snigel
Om man gillar tvåan då? [ANT]

Jag vet inte riktigt varför, men jag gillar både ettan och tvåan. Trean var väl kanske ingen höjdare, men fortfarande okej. Jag vill verkligen inte hitta serier jag vill se, men det mest bisarra är ju att jag blir sugen på att se den. :gremfrown:

Pom

Swashbuckler
Denna serie är lika dålig som Terminator 2 och 3, om inte sämre.
Hm. Såvitt jag minns var tvåan en stor framgång bland kritiker, allmänhet och nördar. Trean imponerade väl mindre.

G

Guest

Guest
Jo, det var den nog, men det är en smaksak. Jag gillade den inte. :gremtongue:

Eksem

Champion
Alltså, inget som har med Terminator att göra är väl bra? Ettan är som bäst 80-talskitschig; men bra är det ju aldrig.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Alltså, inget som har med Terminator att göra är väl bra? Ettan är som bäst 80-talskitschig; men bra är det ju aldrig.
Ja, så kan man ju tycka. Men jag klandrar dig inte för att du har fel. :gremwink:

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Medhåll.
Ingen av dem har något sådär strålande skådespeleri eller någon särdeles tänkvärd story. Precis som Matrixfilmerna är det ju trots allt ganska hjärndöd action med lätt påklistrat innehåll...

Själv tycker jag att T3 är den bästa av dem - den har mest av det som gör filmerna sevärda, nämligen specialeffekter och action.

Arfert

Facit
Med dagens standard har trean mest av det.. men för 17 år sen, när T2 kom, var den en sensation när det gäller action och specialeffekter. Väldigt stilbildande. När trean kom så var känslan mer "var det allt"?

Och ettan var ju enormt cool när den kom... lågbudget, visst... men sånt hade man inte sett innan.

G

Guest

Guest
Ja, idag känns den väldigt 80-talskitschig, men jag kommer ihåg när den kom så upplevde jag filmen som oerhörd mörk och rå... Något som aldrig fanns i 2:an och defentivt inte i 3:an... Men som sagt, en smaksak...

Dewil

Skrivbordsgeneral
Och ettan var ju enormt cool när den kom... lågbudget, visst... men sånt hade man inte sett innan.
"Vadå lågbudget", tänkte jag, och började bläddra i IMDb. Och se, jämför man inspelningskostnaderna för filmer från 1983-1985 på IMDb:s topplista för åren 1980-1989 så ser de ut så här:

The Terminator - 6,4 MUSD
Amadeus - 12 MUSD
Tillbaka till framtiden - 19 MUSD
Scarface - 25 MUSD
Det rätta virket - 27 MUSD
Jedins återkomst - 32,5 MUSD

Sedan steg dock James Camerons budgetar för varje film med Aliens (18 MUSD), Avgrunden (69,5 MUSD), Terminator 2 (102 MUSD), True Lies (110 MUSD) och Titanic (200 MUSD), budgetökningar som inte hade särskilt mycket med inflationen att göra enär KPI i USA under åren 1984-1997 steg med knappt 60 %. De senaste åren verkar karln däremot ha levt ut sitt intresse för märkliga livsformer i otillgängliga miljöer fullt ut och bara gjort undervattensdokumentärer.

Man lär sig något nytt varje dag, sägs det.

Dewil

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Med dagens standard har trean mest av det.. men för 17 år sen, när T2 kom, var den en sensation när det gäller action och specialeffekter. Väldigt stilbildande. När trean kom så var känslan mer "var det allt"?
Jag tillhör å andra sidan de som anser att ögongodisfilmer och hjärndöda actionfilmer på sin höjd kan hedras för att de var först ute med något, men att man absolut inte kan låta deras ålder spela in för att bedöma deras kvalitet.

De är filmernas motsvarighet till läsk. Vin kan bli äldre med åren. Läsk blir bara äckligt. Åtminstone jämfört med ny läsk.