Nekromanti Command squad

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Nu har jag målat klart min command squad. Under veckan målade jag en veteran, en apothecary och min company champion. Bifogar även en bild på hela squaden, med kapten och allt.

Kommentarer är varmt välkomna!

Attachments

Vitulv

Beväpning:

Veterans; power fists + bolt pistols (1 plasma pistol)
Apothecary; chain sword
Captain: Melta gun + lightning claws
Champion: power sword (en artefakt från Salamanderskapitlet) + bolt pistol + combat shield.

Rising

Vila i frid
Min favorit är championen som har läckra highlights lite överallt, där frihandsomegat på skölden gör särskilt stort intryck på mig, men de är riktigt balla allihop.

Har du tillräckligt med målade gubbar för att kunna spela med dem i en traditionell matchup? Eller du kanske redan håller på och lirar en massa? Jag har för mig att du bara ägnade dig åt måleri- och knåpdelen av hobbyn, dock.

Vitulv

Tack för berömmet! Själv är jag nog mest nöjd med apotekaren - eftersom det var så svårt att måla vitt är jag glad att den inte blev helt mongo.

Jag har massor med gubbs, så jag har egentligen ingen ursäkt alls för att inte spela, men jag har lovat mig själv att när jag är klar med flytt och allting sånt så ska jag komma igång.

Jag har en command squad, två tactical squads, två scout squads, en terminator squad, en dreadnought och en rhino - så nog finns det tillräckligt för att spela med :gremsmile:

Simon

Swashbuckler
Läckert, som vanligt. Särskilt fint att Förkämpen fick hänga stormskölden (väl?) vid sidan och peka med bara handen.

Men shit, värsta armén du har nu, ju. Gött!

Vitulv

Tack Simon!

Det är faktiskt en combat shield (som jag skrev ovan) och jag fick modda lite för att få till det. Ännu en anledning att älska plastminiatyrer.

tull

Hero
Ja Championen är riktigt bra måste jag säga, gillar hur skölden hänger på sidan och valet av hjälm. Du har en talang för att måla space marines och gör mig så förbannat sugen att börja måla och samla upp min egna imperial fist arme.