Jag har grunnat lite på att byta system till ett mer Sword & Sorceryinspirerat, där spelarna inte på samma sätt är beroende av magiska föremål och där magi är mäktig, men ej så vanlig som i t ex Forgotten Realms. Är Conan RPG då det självklara valet, eller finns det annat att snegla på? Ni som har spelat/spellett Conan - vad är de stora fördelarna/nackdelarna i systemet? Hur enkelt skulle det vara att konvertera ett D20-äventyr till Conan?
Jag funderar på att införskaffa Conan RPG, men vill även veta vad det finns för alternativ. Har tittat lite på Monte Cooks planerade Iron Kingdoms - kan det vara värt att vänta på? Tilläggas kan att jag inte ämnar spela i Conanvärlden (även om den känns inspirerande), utan fortsätta med Wilderlands of High Fantasy.
Tilläggsfråga:
Skulle de alternativa regelförslagen i Unearthed Arcana, vara ett alternativ om man vill uppnå mer ett mer S&S-inriktat regelverk?
Jag funderar på att införskaffa Conan RPG, men vill även veta vad det finns för alternativ. Har tittat lite på Monte Cooks planerade Iron Kingdoms - kan det vara värt att vänta på? Tilläggas kan att jag inte ämnar spela i Conanvärlden (även om den känns inspirerande), utan fortsätta med Wilderlands of High Fantasy.
Tilläggsfråga:
Skulle de alternativa regelförslagen i Unearthed Arcana, vara ett alternativ om man vill uppnå mer ett mer S&S-inriktat regelverk?