Nekromanti Conan, what is best in crowdfunding?

Khan

Kondottiär
Det vore lite intressant att se vad Krille (och andra veteraner) tycker om arbetsbördan. Är det jobbigare att skapa specialtäringar än att skriva/layouta tio sidor till? Är det bättre att komma på ett äventyr man inte påbörjat än skicka individuella bonuskuvert?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Khan;n247260 said:
Det vore lite intressant att se vad Krille (och andra veteraner) tycker om arbetsbördan. Är det jobbigare att skapa specialtäringar än att skriva/layouta tio sidor till? Är det bättre att komma på ett äventyr man inte påbörjat än skicka individuella bonuskuvert?
Jag har bara haft en crowdfundingkampanj, men jag har byggt några spel, så jag kan väl kanske säga hur jag upplever ovanstående.

Layout är det lättaste som finns. Det är för mig den absolut roligaste delen av skapelseprocessen dessutom; den del som inte innehåller något enda moment jag tycker är tråkigt. Så att layouta några sidor till är nemas problemas för min del.

Att skriva tio sidor däremot? Det är ganska jobbigt. Men det är fortfarande något jag kan göra själv, utan att vara beroende av andra (utom för korr). Och det är inte bara jobbigt, det är roligt också.

Att fixa individuella bonuskuvert innebär fysiskt jobb i IRL-världen, och sådant ligger inte riktigt för mig. Det blir väldigt lätt att jag skjuter sådant jobb framför mig.

Att fixa specialtärningar... innebär att jag troligen skulle behöva ha med andra människor att göra. Kanske t.om. via telefon. Många firmor jag sett vägrar ju automatisera eller ens ha priser på sina hemsidor. Det betyder att jag skulle behöva shoppa runt, avgöra vem jag ville jobba med, kanske vänta länge på svar... Jag var med och crowdfundade doublesix dice (t12:or med 1-6 två gånger). Jag såg där hur mycket jobb det kan innebära, hur drygt det blir mer fel i kommunikationen... Det skulle bara skapa en massa ångest för mig.

Så... Rent generellt placerar jag allt som kräver samarbete med andra människor i facket "inte om jag kan undvika det", och prioriterar intellektuellt arbete framför fysiskt.

Arfert

Facit
Jag vill bara ha bättre tryckkvalitet och bättre bilder. Allt annat tar för lång tid.