Nekromanti Conankampanj

Andy

Vila i frid
D20 varianten är asbra, även om du inte gillar D20 så vill jag rekommendera samtliga böcker för de innehåller inte bara en massa siffercrunch utan massor med världsspecifika detaljer som helt klar kommer att vara dig till nytta som spelledare i den Hyboriska Tidsåldern...
Nu har jag köpt Conan 2ed (D20). Jag gillar de små men viktiga förändringar som de har gjort med D20. Specciellt grejen med Fate Points. Att kunna kör med Ödespoäng à la Noir eller BW är helt underbart. Jag är riktigt taggad.

Hur tycker du att Fate point i Conan rpg funkar?

/Andy som gillar Conan 2ed men tycker att layout:en skulle kunna ha varit ett snäpp bättre

Första tryckningens bindning ska ju vara fullständigt värdelös.

Marco blädrade i ett exemplar och om jag inte minns fel så sprack ryggen på boken.

Detta har Mongoose förhoppningsvis åtgärdat!

Ögat

Hero
I stort tycker jag det du skriver låter Conan. Jag skulle dock vilja mana till tillförsikt med en massa fort och soldater. Jag tycker att en Sword&Sorcery-värld med fördel är betydligt mindre tättbefolkad än en vanlig Fantasy-dito. Alltså får det gärna vara mängder av soldater, bara det är mängder i rätt förhållande till världen i övrigt.

Dessutom skulle jag vilja trycka på följande i den tidigare nämnda punkten 1: Det finns inga goda varelser i världen. Alla drivs av egoism och makthunger, utom möjligtvis de som är för dumma/galna för att förstå sådana koncept. Alltså bör den fraktion som inte vill döda RPna ha ett egoistiskt motiv. Till exempel kanske en penningbelöning finns (som RPna är omedvetna om) eller så vill de åt trollkarlens trollring, eller så är de helt enkelt ute efter att förslava samma landsända som trollkarlen.

Big Marco

Läskig
Draugen said:
Första tryckningens bindning ska ju vara fullständigt värdelös.

Marco blädrade i ett exemplar och om jag inte minns fel så sprack ryggen på boken.

Detta har Mongoose förhoppningsvis åtgärdat!
Det var 2nd ed som sprack när jag öppnade boken. Jag vet inte om Mongoose har tryckt om 2nd ed hos ett riktigt tryckeri senare, annars skulle jag hålla mig borta från 2nd.