Nekromanti Consaber & Eon II

ripperdoc

Myrmidon
Eon II mer än bara korrad Eon I

Faktiskt!
Jag gör nu ett försök att enkelt beskriva Eon II.
Ett fullständigt rättat och layout- och grafikmässigt uppsnyggat Eon Deluxe. Nya regler och fakta från andra moduler har kommit in. Örter och droger läggs till, samt en hel del hjälp för nybörjare, som fler och bättre exempel, rollspelstips, etc. Vissa ändringar på krånliga och omständiga regler.

Jag tycker faktiskt att man kan ta och köpa Eon II, åtminstone om man spelar Eon mycket. Inte bara av samlarintresse.

/RipperDoc - med reservation för ändringar

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>

Emil

Hero
Re: Beta?

Jag håller med om att det egentligen krävs mer än en nytryckning med buggfixar för att kalla det en ny revision... men vi har inte sett produkten ännu. Kanske har Krille bara försökt undvika att hypea den i förväg för att den skall vara en glad överraskning när den kommer :gremsmile:

Det kommer att finnas en hel del nyheter i Eon II, åtminstone efter vad jag hört. Så jag tror ju knappast att den nya regelboken skulle vara en dåligt köp! Speciellt inte om du har en gammal regelbok som fallit sönder (vilket dock inte min har).

/Emil

Kolla gärna in Eon SE på <A HREF="http://www.eonse.com" target="_new">http://www.eonse.com</A>.

Carl Johan Ström

Swordsman
Re: Den krassa verkligheten

Krille har rätt i i sina två första påståenden, men den tredje visar bara att jag varit dålig på att informera honom ordentligt. Titta gärna in på www.neogames.se, där finns de största ändringarna beskrivna och dessutom så finns det ett slutgiltigt omslag som vi nu äntligen är klara med.

MVH
Carl Johan Ström,
Neogames AB

Vindhand

Myrmidon
Re: Eon II mer än bara korrad Eon I

samt en hel del hjälp för nybörjare, som fler och bättre exempel, rollspelstips,

Det låter jättebra, även om jag tror att ni får jobba väldigt hårt om ni skall få Eon riktigt nybörjarvänligt, med tanke på regelmassan. Kanske ett alternativt regelsystem (fast-play rules) skulle kunna vara en ide?

Vissa ändringar på krånliga och omständiga regler.

hmm... imho beskriver detta hela stridssystemet, men så mycket lär väl inte ändras?

Zaiber

Veteran
Bokens hållfasthet.

Så kommer frågan som alla med erfarenhet av Neogames tidigare regelböcker, inte modulerna bara de stora regelverken, undrar över.

Kommer den att vara inbunden för det extra priset av endast 50 kr för oss konsumenter. Vilket Rävspel hävdar att deras regelbok kostade att trycka med inbindning och jag tror inte att deras försäljning slår Neogames med Wizard of the Coast mått. Eller kommer vi än en gång få leva med böcker som börjar rasa sönder efter några veckor.

Vill ni gnälla över att så inte är fallet så kan ni bara vara tysta. Hände både med Eon-boken och Eon Deluxe även fast att jag var försiktig. Eon Deluxe blev efter några dagar en lite väl dyr hyllprydnad. "Men om man är försiktig så händer det inget", tycker personligen att man inte ska behöva vara mer försiktig med rollspelsböcker än med uppslagsverk. Rollspelsböcker måste faktiskt tåla vissa mått av oöm behandling.

"Låt ropen skalla, inbundna regelverk åt alla!"? *tittar sig omkring efter medhåll.

Zaiber - Tycker det borde vara lag på att regelverk måste vara inbundna. Vore roligt om man limmade Svea rikes lagbok, jurister skulle bli galna.

Vindhand

Myrmidon
Medhåll

Limbundna böcker borde förses med varningstext.
[color:red]
"Denna bok orsakar stress som kan leda till hjärt- och kärlsjukdomar"
</font>

/images/icons/smile.gif

Ezping Orm

Hero
Re: Bokens hållfasthet.

Jag håller inte med.. min bok har hållt sig hel i fyra år. Jag har visserligen varit försiktig, men jag har ändå bläddrad igenom den utan problem ett hundratal gånger.

Ezping Orm

Jan Arenö

Warrior
Re : Med och MOThåll

hmm, min bok har klarat sig ganska bra, fast jag håller med om att den borde vara inbunden. Delux boken rasade samman för en polare till mig och används idag som biplock till min regelbok (kan vara bra med extra tabeller lite här och var i boken och som lösblad) fast det blev ett dyrt pris på dem..

hehe..

// Jan - Är försiktig med sina EON grejjer för en gångs skull

Carl Johan Ström

Swordsman
Re: Eon Expert borttaget

Ja, det kommer inte bli någon Eon expert. I alla fall inte inom överskådlig framtid.

MVH
Carl Johan Ström,
Neogames AB

Carl Johan Ström

Swordsman
Re: Eon II levereras med textilband

Min erfarenhet är att den limbundna versionen av Eon har hållt mycket bra. Däremot har det varit lite si och så med kvaliteten på Deluxe och N2.

Därför kommer Neogames i fortsättning leverera alla tjock regelböcker trådbundna i textilband (oavsätt om det är mjuka pärmar eller hårdpärm).

I och med detta skulle jag bli _mycket_ förvånad om Eon II skulle gå sönder.

Hoppas detta är något som uppskattas. Vi betalar över 10.000 kr extra för detta...

MVH
Carl Johan Ström,
Neogames AB

humongos

Veteran
Mycket bra

<I>Hoppas detta är något som uppskattas. Vi betalar över 10.000 kr extra för detta...</I>

En god investering!

Mederian

Warrior

Min erfarenhet är att den limbundna versionen av Eon har hållt mycket bra. Däremot har det varit lite si och så med kvaliteten på Deluxe och N2.

Deluxe har jag inte, däremot har min Eon-bok hållit mycket bra. Jämför med den gamla DoD-grundboken där antagligen inte en enda sida sitter fast i boken /images/icons/laugh.gif

En mycket uppskattad investering av Neogames, köper man rollspelsböcker vill man gärna att de ska hålla ett tag.

/Mederian síol Ianoty t'un Léarama t'an Machara
- den stolte

Staffan

Myrmidon

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Hoppas detta är något som uppskattas. Vi betalar över 10.000 kr extra för detta...<p><hr></blockquote><p>
Öh... är det inte vi som i slutändan betalar extra för det? Jag menar, alla ett företags kostnader måste ju till slut bäras av dess kunder, och jag inbillar mig att textilbindningen kommer att ha en viss effekt på EonIIs slutliga pris. Inte för att jag har något emot det, men ändå...

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Azagthoth

Myrmidon

Ett mycket fint initiativ. Även fast jag inte kan klaga på Deluxes hållbarhet (enligt mina personliga erfarenheter så håller den bra) så bordar ju denna förändring för ännu bättre hållbarhet.

/Azagthoth