Nekromanti Cool <~> Codex

Bjorn

Hero
Köpte i fredags den nya tidningen "Cool" som IMNSHO var en rejäl skräptidning. (Myckte pokemon, gameboy etc etc) Nu fick jag väldigt mycket känslan av att den här tidningen är tänkt att vara någon slaggs "lillebror" till Codex, den hade en "look&feel" som påmindende extremt mycket om codex.

Är det någon som vet vad relationen mellan dessa två tidningar är och om dom nu är "släkt" vad detta kommer innebära för codex?

/Bjorn

Ackerfors

Alas, your rapids!
Med lite tur innebär det att vi slipper gameboy och pokemon i Codex.../images/icons/wink.gif

Eksem

Champion
Men hallå! Nog för att "Codex" är ett sunkigt namn, men "Cool"? Vad i helvete? Det är fan det sämsta produktnamnet sedan "Californian Girl Tuna"!

Sodivra

Champion
Codex!

Codex är ju ett tufft namn! Fast Kodex hade varit ännu bättre.. Eller: Kodex Arvidos! Det ni!

seinet

Swashbuckler
Vad hände med "Arvidox"? [NT]

<font size="3">Klaga INTE på Offensiv!</font>
<font size="1" color="#646464">Vi vill se RipperDoc äta sina kängor.</font>

Eksem

Champion
Re: Jag tycker att "Codex" är ett ännu sämre namn [NT]

Sämre än Cool? Skulle du köpa en tidning som hette Cool? Vad signalerar det namnet? Att den är till för folk som har tennisfrisyr och solglasögon inomhus?

DanielSchenström

Swashbuckler
Köpte den också, omslagsdesignen var ju så mycket Codex, kanske för att det är samma layoutare. Lägg märke till att den borde heta Cleas-nånting Bremberg magazine med tanke på vem som skrivit allt i tidningen.

Jag ser den som en slags livsstilstidning för riktigt unga, typ 8-14 åringar. Det innebär nog inget för Codex utan är bara en första expansion för Portal Publishing.

Storuggla

Champion
Re: Nära mig finns en barnklädersaffär som..

Sinkadus: 1: Femma och två vid vid tärningskast, 2: slump, lyckoträff och 3: örfil, sittopp.Du får själv välja vilken som passar bäst på barnkläder /images/icons/baby.gifStoruggla, som slog upp i Norstedts oppslagbok!

Edgar

Warrior
Cool är menat till de yngre invånarna i detta land. Och runt 100% av de som gör den jobbar för Portal/Codex så det är inte så konstigt om den ser lika ut...

Ja, det är samma person som skrivit nästan allt i den dessutom (Claes Håkan - som för övrigt är en trevlig typ. Dessutom spelar jag rollspel med honom varje söndagkväll /images/icons/cool.gif)

//Kalle - T minus 46 timmar och 48 minuter. ränknande./images/icons/grin.gif

nexussix

Warrior
Re: Jag tycker att "Codex" är ett ännu sämre namn

Sinkadus var jäkligt bra! Speciellt åren 87-90. Hittade en massa gamla nummer när jag städade garaget, nostalgi............