Nekromanti Coola lättmålade symboler/bokstäver/siffror?

Håller på att måla en imperial guard armé till warhammer 40.000... och nu undrar jag om någon utav er har några bra förslag på symboler som man kan måla dit på soldaternas axel skydd för att kunna skija de olika plutonerna/grupperna åt? Helst så skall symbolerna vara enkla att måla (jag varje squad består utav 10 soldater och jag kommer minst ha 30-40 soldater, då blir det jobbigt med en jobbig symbol) och de får gärna ha någon cool betydelse :gremgrin:

DarkMystic

Swordsman
Ge varje enhet sin speciella axelskyddsfärg bara. Typ grön för gröngörlingarna och röda för lite mer arga typer...

Foggmock

Myrmidon
Låt dig inspireras av olika historiska/nutida gradbeteckningar. Baka in enhetstillhörigheten (ex, en prick för första, två prickar för andra osv) i gradbeteckningen och måla sen menigs-tecken på alla utom de som är andra befälsgrader. Då ser du snabbt att en soldat är menig i tredje kompianiets tredje grupp osv.

Hitta på egna tecken för specialförband, så du kanske har ett eget märke på snipers men som ändå följer armé-"heraldiken".

Vinklar och streck är vanliga i vår värld men det finns ingen anledning till att inte hitta på eget. Dessutom kan du ju ge vissa soldater lägre befälsgrader så du inte har nio soldater och en sergeant. Man har ju både omgångar (halv grupp) och stridspar (två personer) som är mindre enheter än grupp för att underlätta ordergivning, och varje sån "behöver" en chef, som kanske fått extra utbildning och alltså även på något sätt fått bevis för detta.