Nekromanti Coolaste, Sjukaste och Krångligaste

Niklas73

Skapare av Starchallenge
regel då:

Ergo:

Krångligaste, allt med EDD :gremwink: / (Rolemaster?)
Sjukaste: Antar att Svenil har något eller? (Bidrar med mitt yrke Hora som krävde KAR>18)
Coolaste: Fire away, sociala konflikter i noir, taktik kort i SH...

Edit: Okej det där med PF var inte jag... Jag är hackad,förnedrad, skändad. Jag har aldrig spelat PF. Krille....?

Krille

Super Moderator
Krångligaste: Skadesystemet i Eon 1 och 2. Man slår skada, drar ifrån abs, gör om skada till trauma, smärta och blödning, slår träffområde, slår en klase allvarliga skador som ger mer trauma, smärta och blödning, slår chockslag och slår dödsslag.

Sjukaste: FATAL. Punkt. fniss

Coolaste: Pumphagelregeln i Feng Shui.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Sjukaste/Coolaste: Sinkadus 1: Slå 1T6, 1-3 är borden på värdshuset runda, 4-6 fyrkantiga. Nej det är fan bara coolt!

Rickard

Urverk speldesign
Coolaste: I något superhjältespel slog man 1T6 för att se hur många kvarter man flög när man fick en smäll. (KA-CHINK-regeln från Feng Shui är vardagsmat för mig.)

Krångligast: Förklaringen på en halv sida i DoD Trudvang om vad som hände i strid när man slog ett perfekt slag. (Man skulle slå en extra skadetärning.)

Sjukaste: StarChallanges alla omarbetningar. :gremwink:

Niklas73 said:
Edit: Okej det där med PF var inte jag... Jag är hackad,förnedrad, skändad. Jag har aldrig spelat PF. Krille....?
April, april...

/Han som kan säga för er som läser tråden någon gång i framtiden att aprilskämtet bestod i att byta ut de vanligaste rollspelsnamnen mot Pathfinder

Storuggla

Champion
Det krångligaste måste väl vara där uppe med Phoenix Command ändå väl?
Det sjukaste vet jag inte riktigt, men det känns som man borde definiera sjukast först. Jag nominerar i alla fall sjukhuset i Over the Edge, där man har ett väntrum där alla operationer visas på tvskärmar och man får slå vad om patienten överlever eller inte. Bilden av män i gubbkepsar som med cigarr i munnen slår vad om hurvida hjärttransplatationen på monitor tre kommer överleva eller inte känns lagom bisarr.

Coolast: Ka-Chinkregeln från Feng Shui.

"Sjukaste: Antar att Svenil har något eller? (Bidrar med mitt yrke Hora som krävde KAR>18)"

Sådana grundegenskapskrav är helt crazy, nu har jag vad jag vet enbart sett dem på Cops, men där verkar kravet snarare vara att man röker crack och inte att man är karismatisk.

Storuggla, oftast är man rätt skabbig därtill

Niklas73

Skapare av Starchallenge
"Sjukaste: StarChallanges alla omarbetningar" Haha. Du har faktiskt rätt.

rjonas

Hero
Storuggla said:
Det krångligaste måste väl vara där uppe med Phoenix Command?
Phoenix Command var inte särskilt krångligt men det bar på en oerhörd exakthet. Som till exempel att ett traumacenter år 2300- har 4% chans att rädda livet på en patient, inom 5 sekunder, som skjuts med .44 Magnum i hjärtat.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Var inte du inblandad i Eon? Eller var det bara misslorna? Är det Marco eller Carl Johan (?) som skrev de reglerna? Eller kanske nån annan?

Doctor_Hell

Veteran
Krångligaste : Rolemaster

Sjukaste : FATAL lr varför inte Dinosaur planet Broncosaurus rex , Dinosaurs, the Wild West, Space Travel, and the Civil War... det säger väll allt

Coolaste ; det vete fanken asså , jag har inte mött på det coolaste än

Pom

Swashbuckler
Krångligaste: Strider och det mesta annat i Götterdämmerung. Ingen på Riotminds forum vill berätta att de kör helt enligt reglerna. God tvåa är reglerna för obeväpnad strid i AD&D 1st ed. T o m Gary Gygax erkände att han inte ville använde dem.

Sjukaste: Äh, allt funkar i rätt sammanhang. Men om jag av estetiska skäl skall hålla mig till att nämna D&D/AD&D i varje svar blir det de tre olika men detaljerade regelsystemen för sjukdom, parasitinfektion och sinnessjukdom som pryder AD&D 1st ed DMG. Mycket ohälsa blev det.

Coolaste: En del powers i D&D 4E är sanslöst coola. Från bardens Vicious Mockery som hånar ihjäl fiender till det knippe epic powers som börjar "Once per day, when you die..."

Ichabod_UBBT

Warrior
Krångligaste: Skulle nog hålla med Krille. Eons skade/utmattningssystem.

Sjukaste: Det mesta i: HôL. Vem diggar inte färdighetsvärde 15 i "Shooting fucking kinda huge guns" eller "Running with scissors." Eller att att storlek mäts i "Larger than something really really small."

Coolaste: Hmm, mooksreglerna i Feng Shui tror jag. Alternativt Childbirth-tabellen i Pendragon, för att den är så kallsinnig. "Vintern passerar, slå childbirth. *rulla tärning* Din fru dör i barnsäng. Nästa år...."