Nekromanti copyright

Troberg

Sinister eater
Re: Stating the obvious

Om han har några sådana krav förmodar jag att de står på den hemsida eller dylikt där du fann mästerverket. Öppna en textbehandlare. Markera, Kopiera, Klistra in. Ge filen ett lämpligt namn så du vet vad den hör till.
Jag har i över en vecka tankat ikapp prylar från en av de stora siterna för att jag slappat ett tag och inte gjort det löpande. Hittills har jag tankat ungefär fyra månaders filer, totalt någonstans mellan fyra och fem GB småfiler. Många av dem är dessutom direktlänkade, så jag kommer inte till dem via skaparens site, jag får bara upp 'spara som'.

Tro mig, när man för femtusende gången får upp spara som så är man inte jättepigg på att leta upp skaparens site, plöja genom massor av flash-pynt för att någonstans hitta något som beskriver licensen om ifall att den inte finns i zippen. Jag kollar inte ens zippen i det skedet, jag bara tankar ner, indexerar och lagrar undan.

Enda sättet den som ligger bakom verket kan vänta sig att man läser hans villkor är om han lägger med dem i zippen. Inget annat funkar praktiskt.

Insignia

Swashbuckler

Tja, om jag laddar ned filer utan info så använder jag dem inte offentligt. Det är jättesorgligt, men jag står för det. Självklart tycker jag också att man bör skicka med sina krav i filen; jag hoppas du inte tror jag protesterar mot det.

Troberg

Sinister eater

Tja, om jag laddar ned filer utan info så använder jag dem inte offentligt. Det är jättesorgligt, men jag står för det. Självklart tycker jag också att man bör skicka med sina krav i filen; jag hoppas du inte tror jag protesterar mot det.
Jag kör en lite hårdare linje. Så länge jag inte gör det i syfte att tjäna pengar så kör jag på "De får skylla sig själv när de är otydliga"-principen, gör jag något för att tjäna pengar bygger jag själv från botten upp.