Nekromanti Coriolis: Första horisonten VARNING SPOILERS!!!

Minimoni

Homelander
Tjo! Håller på och planerar att första horisonten med Al-Ardha(Terra)som självklar ledande makt skall invadera den tredje horisonten. Nu vet jag att framtida böcker och äventyr mycket väl kan komma att avslöja mycket mer än det som redan visats och berättats i spelet, men så länge orkar inte jag vänta. Om ni varit SL för en sådan kampanj som skall ha en ganska långsam upptackt till själva invasionen, hur skulle ni dels låta Al-Ardha göra för att förbereda attacken men också hur de visuellt skulle se ut? Jag menar, vilka estetiska och kulturella inspirationer skulle ni valt att representera första horisonten? Den tredje är ju främst mellanöstern i rymden och jag funderar på att köra Terra och första horisonten som rommarriket med en senat och kamp mellan adelshus, soldater och liknande kanske påminner om inperial guards från WH40K?

Hur skulle ni gjort om invasionen var kulmen på en lång kampanj och där en ny fortsättande kampanj tar vid? Jag tänker mig det innan invasionen som stämningen i Mass Effect 1 och där själva invasionen är en egen kampanj som fortsätter där den första slutade.

Ursäkta stavning och andra grammatiska fel, sitter med en telefon och hatar att använda den för att skriva och den tycks hata mig.

Här du läst Emmisarien som försvann där finns lite info om Vestalerna. Det finns en massa ledtrådar kring att hela den kampanjen handlar om just det du håller på att skapar. Sne är Nasareems offer en del av plotten med.

Jag tänker första horisten som en super totalitär stat styrd styrd av en elit, nästan mer "Hungergames2 lik i sitt sätt ,utan själva spelen så klart, men att Al Arda har all makt och att alla andra stjärnsystem ses som underlägsna och där folket betraktas närmast som slavar. Jag tänker första horisonten som överdådiga, övermodiga, flamboyant översittare som anser att hela rymden borde styras från Arda.

Vet inte om det hjälpte svamlade mest ut lite tankar mitt i tenta skrivandet. Ska se om jag kan få ner mer vid en annan tidpunkt.

Minimoni

Homelander
Swedish Chef;n296535 said:
Här du läst Emmisarien som försvann där finns lite info om Vestalerna. Det finns en massa ledtrådar kring att hela den kampanjen handlar om just det du håller på att skapar. Sne är Nasareems offer en del av plotten med.

Jag tänker första horisten som en super totalitär stat styrd styrd av en elit, nästan mer "Hungergames2 lik i sitt sätt ,utan själva spelen så klart, men att Al Arda har all makt och att alla andra stjärnsystem ses som underlägsna och där folket betraktas närmast som slavar. Jag tänker första horisonten som överdådiga, övermodiga, flamboyant översittare som anser att hela rymden borde styras från Arda.

Vet inte om det hjälpte svamlade mest ut lite tankar mitt i tenta skrivandet. Ska se om jag kan få ner mer vid en annan tidpunkt.
Jepp, har läst det äventyret och spelarna kommer att få spela den kampanjen och några egensnickrade ”fillers” för att få kampanjen innan invasionen så lång och kul som möjligt. Men hur har du tänkt dig det estetiska, förutom det som beskrivs i ”Emisarien som försvann” när det gäller Al-Ardhas estetik? Personligen så vill jag ha något som bryter med det arabiska/persiska och allt det andra coola som redan finns i tredje horisonten. Spelarna och deras RP skall liksom direkt känna när de ser första horisontens stridsstyrkor att det inte är fredsälskande hippies som kommit. Det är därför jag får bilder av Nazi-Tysklands soldater, eller Imperial Guard från WH40K när jag tänker på vad jag vill utsätta spelarna för när de tror att tredje horisonten är räddad. Jag är helt med på att Första horisonten skall vara totalitär, även om min version kommer ha en senat och en Kejsare som måste dela på makten. Dock behöver ju knappast senaten vara vald demokratiskt så som vi skulle tyda ordet demokratiskt

Så kortfattat, hur skulle du presentera Al-Ardha och dess stridsstyrkor rent estetiskt? Jag är uppenbarligen själv inne på som du ser Romerskt, Imperial Guards eller sci fi-fascister med en del likhet med waffen-SS. Jag vill att de ska se ut som och även vara erövrare. Sen om de kommer lyckas är som alltid upp till RP! :)

Jag tycker 40K estetiken borde funka bra. Jag tänker dock att 1:a horisonten har mycket vitt , guld och gult vad det gäller färgskala. Jag har också en känsla av kantiga former på deras skepp, inte som 3:e horisontens mer rundade estetik. Där 3:e horisonten har sin mysticism och religion har 1:a horisonten logik och hierarki. Jag tänker ornamenterade rustningar, tunga vapen och fanatiska elit trupper.

Vet inte om det hjälper men där är känslan i alla fall. Det kommer bli en cool uppföljning på din kampanj tror jag. Lycka till

Minimoni

Homelander
Tack Swedish Chef! Tror att vi tänker rätt lika men jag har fått ännu mer tankar och uppslag tack vare vår lilla diskussion! Om det skulle finnas något sci-fi/Coriolis fan därute som vill ge ännu fler uppslag så är det välkommet då mina spelare knappast lär träffa någon från de andra horisonterna inom den närmsta tiden. De har fullt upp med att spela äventyr som är skapta för att lära känna tredje horisonten och efter de så kommer jag köra igång Emisarie kammanjen. Kommed dock inte orka vänta till hela den kampanjen släppts utan kör som sagt min egen version där det släppta materialet tar slut :)

Kör Arams ravin där kan du placera in saker med Nasareems offer som kan leda vidare, vi körde det innan Emissarien