Spider Jerusalem_UBBT
Swashbuckler
Sökandet efter Ghentaka, Synopsis.
Förberedning:
Spelarna kommer att vara en besättning av skrotletare, ett gammalt och ädelt arbete av att slakta gamla skepp och annan skrot sen sälja vad man hittar. Det är inte alltid ett lagligt arbete men vad ska man göra?.
Gruppen har tagit anställning på den lilla skutan Koloth, hon är en Lotan-Klass transport. Plats för en besättning på 6 men då det finns mycket jobb att göra så trängs det in 10, aktiv personal får sova på kommandobryggan.
Hon är gammal byggd lite efter att Coriolis vart etablerad med hon går fortfarande, dock så att landa i atmosfärer med henne är lite som att försöka krascha försiktigt.
Vilse i djungeln:
Dom kommer börja i utkanten av Monoliten där dom har levererat det gods som skeppet hade med sig. På vägen tillbaka till Coriolis kommer det lilla transport skeppet störta på grund av ett "fel" i atomsfär motorerna och alla förutom gruppen är döda. Dom vaknar upp i den djupa djungeln som finns på Kua, dom måste lokalisera sig och försöka hitta tillbaka till civilisationen. Der deras komunikatorer verkar ha problem att sända mycket längre än 1km.
När dom nu har lyckats hitta åt vilket håll Monoliten är åt så måste dom börja göra frammars genom djungeln. Dock så är den lokala sogoistamen inte vänligt inställda till dom här nykomlingarna då många av deras stam har blivit kidnappade och tvingas till slavarbete.
Hur dom hanterar stammen kommer att vara upp till dom och om dom väljer att slåss och bekämpa stammen så kommer slavhandlarna erbjuda dom en summa för att hjälpa till att fånga in fler. Om dom där emot väljer att försöka förhandla med stammen så kommer det motsatta att hända, det vill säga att dom kommer be spelarna om hjälp för att fri ta slavarna och driva bort kidnapparna.
När detta väl är överstökat så kommer dom att antingen med Sogoistammens hjälp eller med slavhandlarnas hjälp ta sig till Monoliten där dom tar en transport till Coriolis.
En försvunnen skatt:
Väl på Coriolis kommer dom att få information från en kontakt att en artefakt från portalkrigen finns i Grobau systemet, och att man skulle kunna tjäna en stock hacka på att finna och sälja den. Varför kontakten själv inte ger sig efter den är för han/hon inte har de kunskaper som behövs men för 10% så går han/hon med på att avslöja mer.
Strandsatt:
Hur dom tar sig dit kommer vara en fråga om förhandling eller stöld av ett skepp. Oavsett vilket så kommer dom att hamna på Rhaz där det stulna skeppet blir sett och dom tvingas gömma sig eller att om dom nu införskaffade transport på laglig väg så visar det sig att kaptenen på det skeppet inte var lika laglig och tog med dom hit för att stjäla allt dom har.
Rhaz är en gammal skrotplanet som gruppen känner till väl dock har troligen ingen varit här förut. Rhaz är fylld med skrot för att den låg nära där ett av dom större slagen i portalkrigen tog plats och det som blev kvar av skeppen störtade ner på planeten.
På den här planeten kommer dom att hitta det gamla skeppet Allamotte en Bantam klass torpedbåt dock har hon inte tjänat som det på många många år och hennes accelerator kanoner eller graviton projektor är inte heller i topp form längre med med lite pyssel kan hon nog flyga igen. Om gruppen inte har en mekaniker så kommer det finnas hjälp att tillgå på planeten till ett pris så klart.
När dom väl har införskaffat sig en egen skuta så kommer dom att fortsätta sin färd mot Grobau. Nästa hinder i deras väg är ett portalhopp, dom kan antingen vänta på nästa konvoj eller försöka räkna ut koordinaten själva.
Reliken:
När dom väl har nått systemet och begett sig till den plats som kontakten specificerade så kommer dom att finna en konstig minnesenhet.
Med ett lyckat Teknologi slag med SG(26) så kommer dom kunna koppla in enheten och komma åt informationen. Språket kan ingen av dom läsa men det finns ett set av koordinater angivna.
När dom beger sig från Grobau så kommer deras skepp ha blivit infiltrerad av en Drakonit som är ute efter enheten, dock efter att dom har läst av koordinaten. Han kommer inte godta något annat är att få den och erbjuder 2000 birr för den. Om dom vägrar så utbryter en strid.
Vraket:
Då gruppen med största sanolikhet kommer att ge sig av till de koordinater dom har hittat så kommer dom att finna en liten planet som inte cirkulerar runt någon sol den befinner sig i "död rymd" så att säga, planeten har atmosfär och en behaglig temperatur. På planeten finns ett skepp som inte liknar något dom har sett, det är illa skadat och har många stora hål i sig.
Efter dom har undersökt skeppet och funnit att det mesta är redan förstört eller taget så kommer två djur som liknar Neferiter att attackera gruppen då dom har gjort skeppet till sitt revir.
Gruppen kommer att finna i lastutrymmet att en terminal fungerar och att i den finns det information om en portal samt koordinater till den, dock lyckas gruppen avläsa att det behövs en nyckel för att aktivera portalen. Nyckeln som det finns en bild på saknas, dock har den ett väldigt distinkt utseende.
Sista delen i pusslet:
Efter dom har begett sig och börjat höra sig för med sina kontakter kommer dom att finna att nyckeln finns antingen hos Drakoniterna, Priaratet eller hos en familj i Syndikatet.
Sanningen är att nyckeln är en släktklenod för Deruhal familjen och att dom kan tänka sig sälja den, dock vill dom veta varför gruppen är så intresserade i den tillsynen värdelösa metallbiten.
Vad som händer hos Drakoniterna och Priaratet lämnar jag tills senare.
Då dom har lämnat Coriolis med nyckeln kommer två små skepp att jaga dom. Det är Drakoniterna igen som är ute efter nyckeln. Om dom lyckas undvika eller skjuta ner dom är upp till gruppen.
Porten till Ghentaka:
Men när dom väl kommer fram till portalen och aktiverar den så skickas dom automatiskt genom portalen och hamnar i omloppsbana runt en planet.
Planeten cirkulerar runt en blå stjärna och har en måne, man kan se bosättningar runt om hela planeten.
Gruppen har hittat planeten Ghentaka, ett av portalskaparnas experiment där dom har skapat liv på en planet och bioskulpterat allt till perfektion.
Förberedning:
Spelarna kommer att vara en besättning av skrotletare, ett gammalt och ädelt arbete av att slakta gamla skepp och annan skrot sen sälja vad man hittar. Det är inte alltid ett lagligt arbete men vad ska man göra?.
Gruppen har tagit anställning på den lilla skutan Koloth, hon är en Lotan-Klass transport. Plats för en besättning på 6 men då det finns mycket jobb att göra så trängs det in 10, aktiv personal får sova på kommandobryggan.
Hon är gammal byggd lite efter att Coriolis vart etablerad med hon går fortfarande, dock så att landa i atmosfärer med henne är lite som att försöka krascha försiktigt.
Vilse i djungeln:
Dom kommer börja i utkanten av Monoliten där dom har levererat det gods som skeppet hade med sig. På vägen tillbaka till Coriolis kommer det lilla transport skeppet störta på grund av ett "fel" i atomsfär motorerna och alla förutom gruppen är döda. Dom vaknar upp i den djupa djungeln som finns på Kua, dom måste lokalisera sig och försöka hitta tillbaka till civilisationen. Der deras komunikatorer verkar ha problem att sända mycket längre än 1km.
När dom nu har lyckats hitta åt vilket håll Monoliten är åt så måste dom börja göra frammars genom djungeln. Dock så är den lokala sogoistamen inte vänligt inställda till dom här nykomlingarna då många av deras stam har blivit kidnappade och tvingas till slavarbete.
Hur dom hanterar stammen kommer att vara upp till dom och om dom väljer att slåss och bekämpa stammen så kommer slavhandlarna erbjuda dom en summa för att hjälpa till att fånga in fler. Om dom där emot väljer att försöka förhandla med stammen så kommer det motsatta att hända, det vill säga att dom kommer be spelarna om hjälp för att fri ta slavarna och driva bort kidnapparna.
När detta väl är överstökat så kommer dom att antingen med Sogoistammens hjälp eller med slavhandlarnas hjälp ta sig till Monoliten där dom tar en transport till Coriolis.
En försvunnen skatt:
Väl på Coriolis kommer dom att få information från en kontakt att en artefakt från portalkrigen finns i Grobau systemet, och att man skulle kunna tjäna en stock hacka på att finna och sälja den. Varför kontakten själv inte ger sig efter den är för han/hon inte har de kunskaper som behövs men för 10% så går han/hon med på att avslöja mer.
Strandsatt:
Hur dom tar sig dit kommer vara en fråga om förhandling eller stöld av ett skepp. Oavsett vilket så kommer dom att hamna på Rhaz där det stulna skeppet blir sett och dom tvingas gömma sig eller att om dom nu införskaffade transport på laglig väg så visar det sig att kaptenen på det skeppet inte var lika laglig och tog med dom hit för att stjäla allt dom har.
Rhaz är en gammal skrotplanet som gruppen känner till väl dock har troligen ingen varit här förut. Rhaz är fylld med skrot för att den låg nära där ett av dom större slagen i portalkrigen tog plats och det som blev kvar av skeppen störtade ner på planeten.
På den här planeten kommer dom att hitta det gamla skeppet Allamotte en Bantam klass torpedbåt dock har hon inte tjänat som det på många många år och hennes accelerator kanoner eller graviton projektor är inte heller i topp form längre med med lite pyssel kan hon nog flyga igen. Om gruppen inte har en mekaniker så kommer det finnas hjälp att tillgå på planeten till ett pris så klart.
När dom väl har införskaffat sig en egen skuta så kommer dom att fortsätta sin färd mot Grobau. Nästa hinder i deras väg är ett portalhopp, dom kan antingen vänta på nästa konvoj eller försöka räkna ut koordinaten själva.
Reliken:
När dom väl har nått systemet och begett sig till den plats som kontakten specificerade så kommer dom att finna en konstig minnesenhet.
Med ett lyckat Teknologi slag med SG(26) så kommer dom kunna koppla in enheten och komma åt informationen. Språket kan ingen av dom läsa men det finns ett set av koordinater angivna.
När dom beger sig från Grobau så kommer deras skepp ha blivit infiltrerad av en Drakonit som är ute efter enheten, dock efter att dom har läst av koordinaten. Han kommer inte godta något annat är att få den och erbjuder 2000 birr för den. Om dom vägrar så utbryter en strid.
Vraket:
Då gruppen med största sanolikhet kommer att ge sig av till de koordinater dom har hittat så kommer dom att finna en liten planet som inte cirkulerar runt någon sol den befinner sig i "död rymd" så att säga, planeten har atmosfär och en behaglig temperatur. På planeten finns ett skepp som inte liknar något dom har sett, det är illa skadat och har många stora hål i sig.
Efter dom har undersökt skeppet och funnit att det mesta är redan förstört eller taget så kommer två djur som liknar Neferiter att attackera gruppen då dom har gjort skeppet till sitt revir.
Gruppen kommer att finna i lastutrymmet att en terminal fungerar och att i den finns det information om en portal samt koordinater till den, dock lyckas gruppen avläsa att det behövs en nyckel för att aktivera portalen. Nyckeln som det finns en bild på saknas, dock har den ett väldigt distinkt utseende.
Sista delen i pusslet:
Efter dom har begett sig och börjat höra sig för med sina kontakter kommer dom att finna att nyckeln finns antingen hos Drakoniterna, Priaratet eller hos en familj i Syndikatet.
Sanningen är att nyckeln är en släktklenod för Deruhal familjen och att dom kan tänka sig sälja den, dock vill dom veta varför gruppen är så intresserade i den tillsynen värdelösa metallbiten.
Vad som händer hos Drakoniterna och Priaratet lämnar jag tills senare.
Då dom har lämnat Coriolis med nyckeln kommer två små skepp att jaga dom. Det är Drakoniterna igen som är ute efter nyckeln. Om dom lyckas undvika eller skjuta ner dom är upp till gruppen.
Porten till Ghentaka:
Men när dom väl kommer fram till portalen och aktiverar den så skickas dom automatiskt genom portalen och hamnar i omloppsbana runt en planet.
Planeten cirkulerar runt en blå stjärna och har en måne, man kan se bosättningar runt om hela planeten.
Gruppen har hittat planeten Ghentaka, ett av portalskaparnas experiment där dom har skapat liv på en planet och bioskulpterat allt till perfektion.