Franz
Nin geed gali jirey geed loo ma galo
Hej allihopa!
Nu när man hela tiden påminns om Corona blev jag naturligtvis inspirerad av detta till en kampanj i cyberpunkmiljö.
Viruset i min tilltänkta kampanj finns i en stad, Tallinn som det ser ut nu, och inte i hela Europa. Viruset heter CyRona och är ett elektroniskt virus som påverkar cybernetik. Är man smittad kan detta få obehagliga konsekvenser. Exempelvis:
Lite olika saker kan hända som bäddar för spännande kampanjer:
Vad säger ni? Kan detta bli ett intressant kampnjuppslag?
Nu när man hela tiden påminns om Corona blev jag naturligtvis inspirerad av detta till en kampanj i cyberpunkmiljö.
Viruset i min tilltänkta kampanj finns i en stad, Tallinn som det ser ut nu, och inte i hela Europa. Viruset heter CyRona och är ett elektroniskt virus som påverkar cybernetik. Är man smittad kan detta få obehagliga konsekvenser. Exempelvis:
- Den smittades cybernetik slutar helt att fungera
- Den smittades cybernetik aktiverar sig och avaktiverar sig när den själv känner för det
- Cybernetiken ändrar form och antar ett organiskt obehagligt utseende (tänk Cronenberg body-horror). Detta kan även få effekter på hur cybernetiken rent praktiskt fungerar
- Cybernetiken vanställer bäraren.
Lite olika saker kan hända som bäddar för spännande kampanjer:
- En organisation av fanatiska hackers försöker få viruset att sprida sig från Tallinn till resten av Europa. Vissa menar att det är MtMorph som betalat gruppen av hackers att göra detta för att få fler beroende av deras programvara.
- En rivaliserande företag vill utföra industrispionage hos MtMorph för att komma över deras hemligheter kring hur deras cybernetik undviker att smittas av viruset.
- Viruset riskerar att muteras till någonting ännu farligare och dödligare.
Vad säger ni? Kan detta bli ett intressant kampnjuppslag?