Nekromanti Cosplay!

Rising

Vila i frid
Ha ha!

Ägig bild som fan. Jag är grymt imponerad.
Fan vad sugen jag blev på att göra något liknande.

Jag har nog bara konfronterats med tråkig, proffsig postironisk cosplay tidigare; med dumskallar som tar sin hobby på jättestort allvar och gör sig snygga - helt utan självdistans eller glimt i ögat. Då suger hobbyn tio kilometer i timmen. Men, som här; då blev det ju istället riktigt fräsigt.

Återigen; kudos.

Foggmock

Myrmidon
Re: Inget problem

varför är aldrig hjältinnor formade så???

Enkel historiberättarklyscha. Alla kvinnor är antingen av typen "Tonårigt våp med stora tuttar" eller "Gammal ful häxa". :gremsmirk: :tekopp:

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Tillägg: crossdressing

Om jag skulle crossdressa skulle jag nog ta Ilian av Garathorm (se bifogad bild). Förutsatt att jag hade orkat tillverka de där kläderna, alltså.

G

Guest

Guest
Crossdressing

om jag skulle crossdressa skulle det nog bli snorkfröken eller kanske Mårran, för mumindalen äger.

G

Guest

Guest
Re: Crossdressing

finns det något bättre sätt att driva med alla andra som cosplayar som jättesöta bimbos, dessutom är ju mårran inte elak, hon är missförstådd.

Feuflux

omjonasson.se
Who ya gonna call?

Första tanken var att cosplaya som Batman men tror jag fegar ur av samma anledning som jag inte skulle vilja vara Darth Vader. Att traska runt med ansiktsmask kan inte vara roligt i så många minuter...

Obi-One Kenobi då (eller nån annan jedi). Skön klädsel men lite jobbigt när folk kommer säga "använd kraften då" till mig och det enda jag kan göra är att kittla dom...

Ghostbusters (förslagsvis Egon då eftersom han är nördigast). Extra coolt om jag kan övertyga tre personer till att spöka ut sig (hahaha, sorry). Kommer inte på något negativt. Egon får det bli.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Jag HAR ju faktiskt cosplayat …

… fast det var långt innan jag kände till begreppet som sådant. Vi kallade det maskerad med seriefigurstema.

Nåväl, jag föreställde – tillsammans med fyra andra personer – bröderna Dalton och Lucky Luke. Jag var … öh … den näst längste Dalton-brodern.

Jag ska se om jag inte kan ordna fram bildbevis också.

Rising

Vila i frid
Salad Fingers

Men vad skulle ni själva cosplaya som
När jag först läste den här tråden så tänkte jag bara; ingenting! Jag har extrema problem med sexig och välgjord cosplay, och när det blir "hö hö" som bland ett gäng trekkies så är det däremot bara tramsigt.

Men... så kom jag på det nummer av Shonen Jump där de hade haft en tävling i att klä ut sig till ninja; och där fanns massor med killar som poserade häftigt med svärd och grejer - alla i svart och jätteallvarliga - och så är det en fjunig kille som är klädd i Sailor Moon-klänning med en gul tröja eller något på huvudet så att han kan få långa, blonda "flätor". Jag börjar alltid skratta när jag ser honom. Dels för att han plockar så många gaypoäng, men också för att han är den ende av dem som jag skulle vilja ha som kompis.

Nå, själv skulle jag dock inte våga ha sådan där kort kjol på mig.

Nej, jag skulle vilja cosplaya som Salad Fingers. Nu är jag lite okunnig, men jag har faktiskt inte hängt med i Salad Fingers-serien på ett bra tag. Jag såg de första två avsnitten lika tidigt som någon annan, men tyckte då att det hela var väldigt ojämnt. Jag älskade visserligen Salad Fingers själv, hans röst och sådana där grejer, men jag tyckte att det blev för mycket "låsa in pojke i ugnen" och "här kommer någon och skriker" medan jag bara ville att Salad Fingers skulle stryka sina fingrar mot rostiga skedar, leka med brännässlor och prata med Hubert Cumberdale. Nu såg jag de senare avsnitten igår och föll pladask. Salad Fingers är verkligen mitt alter ego. Han är precis som jag.

(Fast egentligen gillar jag Spoilsbury Toast Boy ÄNNU mer; Spoilsbury Toast Boy är nog rentutav en av de bästa fem-sex grejerna jag sett på nätet överhuvudtaget (inklusive porr!) - men det går inte lika lätt att klä ut sig till honom)

och kanske är det lite som med den där Sailor Moon-pojken. När alla andra vill klä ut sig till häftiga och snygga personer - då kommer jag och är utklädd till Salad Fingers.