Nekromanti counties...

Cad

Veteran
Tänkte bara meddela att jag har lite problem med det här med counties och "county huvudstäder"..

Grejjen är ju att stadssheriffen kollar staden..utanför stadsgränsen rular countysheriffen..som oftast har sitt kontor i "countyhuvudstaden".

Ok..låt säga att rollpersonerna rör på sig..mycket..då uppstår problemet..var f-n går gränserna för de olika counties..när är den ena sheriffen o när är den andra..o vilken stad är huvudsätet för respektive countysheriff..

Tja..detta löser sig nog..efter mycket nätsurfande..men jag tycker att lite countygränser kunde vara utsatt på på westernkartan..för att göra det lite enklare..
O visst kan man improvisera gränseer o städer..men det känns iinte riktigt rätt i ett historiskt rollspel..

Rosen

Myrmidon
jag tycker att lite countygränser kunde vara utsatt på på westernkartan..för att göra det lite enklare..

Det skulle bli väldigt många counties på hela den kartan - och dessutom brukade countygränserna flyttas då och då, så kartan skulle bara vara aktuell för ett visst årtal... eller för en del av ett visst år.

Fast Arizona kommer faktiskt att inkludera kartor över territoriets/delstatens olika counties, år för år. (-:

--
Åke

Cad

Veteran
yo..många counties blir det.. :gremgrin:
det kanske skulle göra den annars så snygga kartan lite kladdig..

har faktiskt hittat countygränser för texas och nm gällande de årtal jag tycker verkar intressant på nätet..(internet är bra!)

Att kartorna i Arizona kommer täcka counties tycker jag é toppen!!!
säger bara HURRA!

Tack för svaret
/Christer

Kormantaouk

Veteran
har för mej att det visst finns kommungränser på kartorna...
nu kollar ju jag på V 1.0 (den bästa versionen)

Danhall

Veteran
har faktiskt hittat countygränser för texas och nm gällande de årtal jag tycker verkar intressant på nätet..(internet är bra!)

På tal om NM, countygränser och nätet så har jag hittat en lista på när New Mexicos 33 olika counties bildades.
Man hittar listan på
www.showemall.com/nm/ghosts/hscounty.html
Om du har några bra adresser på countykartor över NM omkring år 1870 så skulle jag vara tacksam att få någon av dom adresserna.

/Danhall