Nekromanti Cp Sl

G

Guest

Guest
Jag hatar Sl som inte kan utforma naturen omkring en själv

I´m the king of the ring
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,469
CP inget negativt...

CP är en sjukdom som man får vid födseln. Den gör så att man inte kan röra musklerna ordentligt...

I övrigt håller jag med dig...

--
Martin
--
"Bättre nörd än överkörd"
- Martin Ohlsson
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,469
Att klaga på...

...sin SL är det värsta som finns. Även om det finns undantag när det gäller det också då vissa SL har en förmåga att förstöra spel något ohyggligt.

--
Martin
--
"Bättre nörd än överkörd"
- Martin Ohlsson
 
Joined
22 Jan 2001
Messages
10
Location
Kramfors, Sverige
Om man provar att vara SL så vet man att det kräver träning... Jag e SL ibland och jag vet att jag inte är den bäste... (ganska dålig kanske, vet inte) Men inte fan kan man lära sig utan att försöka så klaga inte sönder en SL. Däremot är ju konstruktiv kritik bra för den SL som pallar att ta emot det.

Frukta ryggradsmasken!
 

WolmerX

Warrior
Joined
22 Jun 2000
Messages
365
Location
Göteborg
Jag (med flera?) har upplevt båda scenarierna med att bli missförstådd samt att missförstå. Anser att de var de andras fel båda gångerna./images/icons/wink.gif

/WolmerX "YESSSS! Ännu ett inlägg"
 

Douggie

Warrior
Joined
16 Oct 2000
Messages
332
Location
Norrköping
Re: Cp Sl - stötande rubrik

Visst, det är inte kul med SL:s som inte kan beskriva naturen, men dom är inte cp-skadade för det. För beskrivning av cp, se Yassilus inlägg. Och varför den negativa tonen. Det är inte direkt så att det tillför någonting eller så.

Douggie
 

(vulg)

Veteran
Joined
1 Feb 2001
Messages
104
Location
Göteborg (nästan)
Jag är spelledare ibland och resten i gruppen säger att jag iallafall kan beskriva miljöer/images/icons/smile.gif

Hertig Dumochfulius?
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
*hmm* Okej Sl är snabbhets index och ska symbolisera ett vapens snabbhet och det är inte menat att Sl ska utforma naturen...

*ler* MEN menar du SL så tycker jag att du inte bara klagar i fel forum utan skälv gör dig skyldigt till vad du anklagar SL för genom att vara dålig på att utforma utrycken korrekt..
Nu är det inte så farligt att stava fel gör alla och jag ofta så jag klagar inte.. *ler*

Men tänk själv SL har ett jobbigt jobb han ska vara vän fiende animatör och sagoberättare för spelarna nya spelledare mislyckas 9 gånger av 10 och det är ett sorgligt fakta men OM SL blir uppmuntrad och får Kreativ kritik så brukar de flesta SL 9 gånger av 10 bli skickliga och i värsta fall dugliga.

SÅ att göra som du gå bakom SL rygg och klaga på forumet verkar inte bara ovänligt utan fegt är din SL stor stark och slår på dom som kritiserar ? ( *hmm* förymd Trukh till SL *coolt* )
Om inte varför ta upp det med oss ?
vi har inte ett vidare stort intrese i hur bra/dålig din SL är i att gestalta natur och miljö !
Om han är dålig i att gestalta naturen kan det ha att göra med att han har bristfällig förstålse för det han ska "utforma" något som kan lösas genom att spela stads äventyr om SL är 08 eller stads bo..
Elller genom att NI spelare drar med SL till ett bibliotek och gör efterforskningar tar fram böcker om Natur/städer/antika samhällen/filosofi och annat skoj och läser.

Sen kanske någon i gruppen som KAN gestalta natur kan hjälpa SL genom att fråga han är det tät grann skog eller så ? och sen börja beskriva hur hans gubbe kanske ser naturen omkring SL kan alltid säga "inte så tät
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Den täta grann/tallskogen var fylld med skäggmossa som hängde ner från grenarna träden stod inte mer än några halvmeter ifrån varandra framkomligheten var svår, Marken bevuxen av tät mossa och enstaka torra kvistar som kunde avslöja vart man gick fast håller man sig ifrån kvistarna gjorde mossan att man rörde sig ljudlöst.
Under mossan fanns gott om vatten vilket gör att man blir fuktig och blöt om fötterna.
Grenarna skymmer solen och det är ett grönt skimmer som omger en när man går. <p><hr></blockquote><p>

Sen om SL tycker att det är en bra beskrivning kan man fortsätta därifrån...................


Underskatta aldrig en människas förmåga till aktiv dumhet !
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Bra!

tack för de orden !
Tycker åxå att orden CP används aldeles fel !

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,228
Location
Göteborg
Men.

Skrivet av Frixeray och även riktat mot honom av Avatarex.


Varför är inte du själv SL då?



Say no more...
[color:"aaaaaa"]

-Fyrtiotvå, sade Djupa Tanken i oändligt, upphöjt majestät.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Inte den bästa rubriken.

Visst kan det vara jobbigt när inte SL:n beskriver miljön så bra. Men det kan man ju jobba med, eller hur.



[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: Cp ?

Men det är för att jag är så förbannat mycket bättre än dig./images/icons/tongue.gif/images/icons/wink.gif

Nä, Man ska bara ha träning. Ge er till tåls, han blir säkert bättre. Jag själv var kass i början.

Avatarex, du skulle säkert bli en bra SL om du inte hela tiden avbröt dina äventyr mitt i. Dirk är för övrigt död. Dog när han kallade Ignatius för "Ignatius pittus, bögjävel"

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

Ögat

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,127
Location
Stad OCH land
Fel sak att säga på fel plats

Att ni i er spelförening har interna problem är ingenting som är eller ens bör vara av intresse för Sveriges samlade Eon-spelare. Om du hyser någon sorts hat mot din SL (jfr inlägg 2000-11-07 08:25) , eller om det verkligen är så att ha är CP är det enda mogna sättet att angripa eventuella problem att prata med varandra inom spelgruppen.

Olav, som inte var intresserad förra gången du sade din SL var CP, inte denna gång och inte heller kommande gånger.
 
Top