Critical Role håller på att konstruera inte mindre än TVÅ egna rollspel.
Är detta dödsstöten för WotC?
Eller är det en heartbreaker?Critical Role håller på att konstruera inte mindre än TVÅ egna rollspel.
Det ska bli klart intressant att se vart det här tar vägen. Med tanke på vilken ENORM publikskara de har tror jag nog att de kan få fart på sin egen verksamhet mycket lättare än andra. Sen får vi se hur det går i längden, men nog kan det bli ett rejält problem i PR-strategin för WotC.Critical Role håller på att konstruera inte mindre än TVÅ egna rollspel.
Nu har jag själv inte sett något av kampanj 3, men många som har det säger att Matt börjar visa missnöje med systemets begränsningar.Jag chansar på att deras egna spel kommer att vara väldigt lika D&D, men det skulle ju vara spännande om de skapat något annorlunda.
Du förstår att jag skämtade, eller?Eventuellt tal om dödsstöt får vänta ett år eller två tills vi ser hur det går med DnD5.5 och deras VTT.
Jupp, även utan smileys had jag förstått.Du förstår att jag skämtade, eller?
Detta är intressant! Inte något jag visste!många som har det säger att Matt börjar visa missnöje med systemets begränsningar.
Inte jag heller. Har sett 35 avsnitt, inte märkt det. Har du någon källa på det @Bolongo?Detta är intressant! Inte något jag visste!
Jag tror personligen att de hade fått ett betydligt större genomslag om de började prata med företag på topp tio-listan bland spel och satsa på långkampanjer och merch och grejer som hör till dem. En Call of Cthulhu-modul det står Critical Role på tror jag hade sålt som smör i Småland, tex. Lägg på att de testar att spela Shadowrun, Warhammer, valfritt spel i World of Darkness, etc. Det tror jag är bra reklam för alla de företagen med god marginal mot vad de har idag. Att utveckla egna spel är säkert kul för egen del, men frågan är hur mycket det lönar sig.../.../
Kommer Critical Roles rollspel bli succe?
Det är omöjligt att uttala sig om idag, men CR krigar inte bara med WotCs DnD, utan även med Paizos PF2, Kobold Press o.s.v.
Det räcker inte bara med en bra YT-kanal, de måste producera spel som är om inte bättre, så något som iallafall lika bra som konkurrenterna.
Det är inte bara att göra saker som folk köper.En Call of Cthulhu-modul det står Critical Role på tror jag hade sålt som smör i Småland
Jag tror inte att det primära målet för CR är att tjäna pengar.Att utveckla egna spel är säkert kul för egen del, men frågan är hur mycket det lönar sig...