Nekromanti Crowdfunding för Leviathan

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,397
Location
Örebro


Jag har talat en del om mitt kommande rollspel Leviathan här på forumet redan. Det är ett SF-rollspel i en nära framtid som fokuserar mycket på att spelarna själva etablerar miljö och handling. Nu börjar det närma sig färdigställandet och tillsammans med MylingSpel har vi valt att göra en crowdfunding.

Vi använder oss av FundedbyMe som andra svenska rollspel utnyttjat sig av tidigare (Nyckelringrollspelet, Mutant: År 0 och Skuggornas mästare). Företaget har dock gjort en förändring i sin policy, så nu måste man presentera sitt projekt på engelska, men jag vill understryka att det är ett svenskt rollspel. Vi hamnade också mitt i nylanseringen av deras sajt, så det är lite formateringsproblem på själva sidan men jag hoppas inte det skrämmer bort er.

För er som direkt känner att ni vill sponsra Leviathan gör det genom att trycka på länken, ni andra tycker jag bör läsa vidare.

BAKGRUND

Leviathan är ett rollspel i en nära framtid, där mänskligheten har trängts ned i havet efter världen har invaderats av monster. Mänskligheten är skyddad från hoten ovanför ytan, men inte från de nere i havsdjupet. På baserna på havets botten utnyttjar hänsynslösa företag de som inte har haft turen att födas i rika familjer. De rika gör å andra sidan sitt bästa att förstöra för sig själva med interna konflikter och maktkamper. I en värld där mänskligheten visar sina sämsta sidor axlar spelarna manteln av de som styr över en av baserna nere i havet. Oavsett dess storlek och form tvingas de alla att ta itu med problemen som hotar deras bas.

Upptakten till Leviathan började år 2050. Det var terrorns år: taktiska kärnvapenexplosioner i USA, smutsiga atombomber i mellanöstern, det dödliga giftet i floden Ganges var endast en liten del av alla hemskheter. Alla dessa attacker kom utan förvarning och med ett krossat USA, ett förintat mellanöstern och ett skakat Indien var världen i chock. För att möta terrorhotet bildades GEMA under Kinas, Rysslands och Storbritanniens ledning. Samarbetet gav resultat: man upptäckte vem som låg bakom allt och kunde stoppa hotet. Den ansvariga organisationen kallade sig Skuggstaten och deras mål var att utplåna allt som hade med religioner att göra.

Innan årets slut hade de flesta av Skuggstatens medlemmar fängslats eller dödats. GEMA skapade efter hand en värld som under ett par årtionde kunde beskrivas som utopisk. Alla som ville fick gratis utbildningar och arbetslösheten sjönk till i princip noll. Fri tillgång till sjukvård och en trygg tillvaro i livet var något som alla fick ta del av - oavsett var de bodde i världen. GEMA skapade den trygghet världen behövde.

Freden tog dock slut under 2070-talet då ett isolerat folk, maharerna, anföll GEMA och världen med full kraft. GEMA kämpade emot och var på väg att vinna kriget, men det visade sig att maharerna hade ett ess i rockärmen. De öppnade portaler till andra världar och åkallade från dessa fasansfulla monster som GEMA stod lamslagna inför. GEMA beslutade sig att retirera ned i havet, vilket nu såg ut som jordens enda säkra zon.

Under de följande månaderna gick människan i exil och maharerna tog över världen ovan ytan. Idag råder en bräcklig fred. GEMA patrullerar området närmast ytan och har som fokus att beskydda mänskligheten, men eftersom resurserna är begränsade har företagen börjat ta sig friheter. Det har gjort situationen betydligt värre för människorna eftersom de tvingas att arbeta under extrema situationer. En vanlig människa är beroende av företagen för att överleva, men laraktärerna tillhör undantagen. De har kontroll över sin egen bas.

Basen är det centrala i Leviathan, eftersom den ger aktörerna kontroll över spelomgångens utformning. Istället för att spelledaren bestämmer vad basens syfte är ligger valet helt i spelarnas händer. Vill de att basen är en isolerad forskningsbas är den det. Vill de hellre skapa en stor bas där folk spenderar sina surt förvärvade pengar går det precis lika bra. Varje kampanj får sin egen prägel genom valen spelarna gör. De bestämmer inte bara inriktningen på basen, utan utformar även dess maktnivå, hur den ser ut, vilka rivaler den har och vilket hot som den är utsatt för. På detta sätt skapar spelarna kampanjens grunder: dels etablerar de stämningen genom basens konstruktion, dels handlingen genom att välja hotet. I traditionella rollspel skapar spelledaren berättelsen och dess ramverk, som spelarna sedan passar in sina karaktärer i. I Leviathan fungerar det tvärtom: spelarna skapar ramverket och sedan bygger spelledaren berättelsen utifrån det.



STRETCHGOALS

Spelet kommer att ges ut av MylingSpel. Inlagen är svartvit, med ett fåtal större färgbilder. Crowdfundingdelen av projektet är främst till för att finansiera första tryckningen, men är också till för att se hur stort intresset är för spelet. Summan som vi får in avgör hur vi trycker det och om extramaterial kommer att produceras, enligt listan nedan:

5 000 kronor: Varje finansiär får med Skeppsguiden. Det är en broschyr som mer ingående presenterar de vanligaste förekommande skeppen tillsammans med bilder på dem. Det är en sneek peak från kommande boken Svart svan som tar upp hur skepp kan användas som baser och beskriver det mahariska kriget i närmare detalj. De som enbart köper PDF-versionen får Skeppsguiden som PDF. Alla andra sponsorer får den i fysiskt format.

10 000 kronor: Abstracts Assassinators soundtrack kommer att släppas gratis att ladda ned på nätet efter att spelet har givits ut. Albumet kommer även att gå att köpa av MylingSpel med bonusspår. Alla GEMA- medborgare (finansiärer som har lagt minst 540 kronor) och de som har lagt ännu mer får tillgång till det fulla soundtracket med bonusspår.

15 000 kronor: Vi släpper boken Jerichos murar efter att Leviathan är släppt. Alla finansiärer får en PDF-version, men GEMA-medborgare (finansiärer som har lagt minst 540 kronor) och de som har lagt mer får även ett fysiskt exemplar. Jerichos murar innehåller den fristående akten Bathofobi som kan läggas in i en pågående berättelse. Utöver det finns även en expanderad stadsbeskrivning med berättarpersoner, spännande miljöer och berättelsefrön.

20 000 kronor: En kortlek med konfliktmanövrer kommer att tryckas upp. Det går alldeles utmärkt att spela utan kortleken, men det underlättar vid konflikter. Kortleken kommer att säljas separat senare, men all GEMA-elit får ett exemplar.

30 000 kronor: Vi släpper boken Polaris: Reliken från forntiden i tryckt format efter släppet av Leviathan. Det är en expanderad beskrivning av Polaris, den första kupolstaden som byggdes nere i havet. Boken kommer även att innehålla ett större galleri av berättarpersoner med deras tillhörande intriger och relationer, en uppsjö av intressanta platser och många spännande berättelsefrön. Dessutom inkluderas Ikonens skugga, en fristående akt som kan stoppas in i en pågående kampanj. Stolt GEMA-medborgare och de som har lagt mer får boken om den trycks.

45 000 kronor: Boken kommer att offsettryckas och få hårdpärm.

SPONSORNIVÅER

Minimimålet på 2000 kronor räcker till att lägga upp boken på en print on demand-tjänst och lägga till den till Bokrondellen. Det betalar även kostnader för reklammaterial.

Vad får ni som sponstrar då undrar ni förstås. Spana in de olika nivåerna nedan.

90 kronor

Du får ett exemplar av Leviathan i PDF-version. Om Jerichos murar släpps kommer du att få den boken i PDF-format.

290 kronor

Du får ett fysiskt exemplar av Leviathan tillsammans med en PDF-version. Om Jerichos murar släpps kommer du att få den boken i PDF-format. Frakt ingår, men bor du utanför Sverige uppskattar vi om du lägger 100 kronor extra.

540 kronor

Utöver ett digitalt och ett fysiskt exemplar av Leviathan får du två tärningar och Leviathan-soundtracket (inklusive bonusmaterial) från Abstract Assassinator.

Om Jerichos murar släpps kommer du att få boken i fysiskt format hemskickad. Du ackrediteras även i boken som "GEMA-medborgare" om du så vill.

Frakt ingår, men bor du utanför Sverige uppskattar vi om du lägger 100 kronor extra.

890 kronor

Du får skapa en egen karaktär eller bas som publiceras i Leviathan och kan användas som berättarperson i andra spelares kampanjer. Du kommer att omnämnas i Tack-listan för ditt bidrag. Du får tillgång till en digital betaversion av reglerna för skapandet och en mall över hur beskrivningen ska se ut tillsammans med deadlinen för när det måste vara klart. Vi förbehåller oss rätten att putsa språket om det skulle behövas.

Naturligtvis får du dessutom allt som GEMA-medborgare får. Om Jerichos murar släpps kommer du att få boken i fysiskt format hemskickad. Om Polaris: Reliken från forntiden släpps kommer du att få boken i fysiskt format hemskickad.

Slutligen får du en större version av färgkartan från grundreglerna i fysiskt format. Frakt ingår, men bor du utanför Sverige uppskattar vi om du lägger 200 kronor extra.

1 290 kronor

Du får alla tidigare nivåer, allt paketerat i en hård box med rollformulär och en medföljande exklusiv karta som avslöjar hur världen ser ut över ytan. Kartan finns inte ens med rollspelet utan kommer först att släppas i en senare expansionsbok så du får en förhandstitt på vad som är tänkt att komma.

Om kortleken trycks upp kommer du att få ett exemplar av den. Dessutom ackrediteras du som "GEMA-elit" om du vill. Frakt ingår, men bor du utanför Sverige uppskattar vi om du lägger 300 kronor extra.

2 390 kronor

Du får allt som GEMA-elit får enligt ovan, men du får även med en poster med Leviathans omslag. Vill du inte ha omslaget kan du även välja bland ett begränsat antal av inlagebilderna i färg.

Som om inte det vore nog får du kommande tre tillbehörsböcker till Leviathan: Svart svan, Ljusbringarna och Exodus. De kommer att skickas ut till dig i takt med att de blir färdiga. Frakt ingår, men bor du utanför Sverige uppskattar vi om du lägger 500 kronor extra.

PLANERING OCH INFORMATION

Tanken är att spelet senast ska vara ute till påsk nästa år. Uppdateringar, information och nyheter om projektet samt en del exempel och bilder kommer att finnas tillgängliga via länkarna nedan:

Robert Jonsson på twitter: https://twitter.com/SpelaBortom
Bortom-bloggen: http://www.bortom.nu
MylingSpels facebooksida: http://www.facebook.com/mylingspel Leviathans produktsida: http://www.mylingspel.se/index.php?lang=sv&sidid;=249

Större nyheter kommer att presenteras på FundedbyMes projektsida, via meddelanden till finansiärer, på Bortom.nu och i vissa fall på MylingSpels nyhetssida (http://www.mylingspel.se/index.php?lang=sv&sidid;=20).

Vill du veta ännu mer om Leviathan, dess värld och regler? Kolla in presentationssidan på Bortom.nu.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,300
Location
Göteborg
Vi hamnade också mitt i nylanseringen av deras sajt, så det är lite formateringsproblem på själva sidan men jag hoppas inte det skrämmer bort er.
Något av en underdrift, där. Skulle säga att det är den sämsta redesign jag sett på länge.

Sajten är inte längre sökbar, det finns inte ens några kategorier att browsa efter, jag kan bara se 16 kampanjer på startsidan och tydligen finns inga fler just nu eftersom länken "view more campaigns" bara laddar om samma sida. Jag kan inte ens hitta kampanjerna jag redan backat, de verkar försvunna... Och slutligen är presentationerna av kampanjerna på startsidan så stora och blaffiga att de faktiskt blir svårlästa. Ögat vill liksom inte ta in dem.

Kort sagt: lita inte på att någon skall hitta er kampanj på egen hand. Se till att pusha direktlänken så mycket ni kan!
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,397
Location
Örebro
Bolongo said:
Kort sagt: lita inte på att någon skall hitta er kampanj på egen hand. Se till att pusha direktlänken så mycket ni kan!
Du har helt rätt i att den tyvärr inte är särskilt synlig och vi är väl medvetna om det. Vi hoppas att de kommer få igång övriga funktioner i en snar framtid, men vi förlitar oss inte på det. Vi kommer att pusha på den under tiden som projektet är igång. Som talesättet säger: vill man göra någonting riktigt, får man göra det själv. :gremsmile:
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
8,104
Location
Nordnordost
Blir boken på svenska eller engelska?

(Det kanske står någonstans redan, men jag tittade på sidan så mycket som jag brukar kika, och hittade inget då.)
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,397
Location
Örebro
wilper said:
Blir boken på svenska eller engelska?

(Det kanske står någonstans redan, men jag tittade på sidan så mycket som jag brukar kika, och hittade inget då.)
Boken är på svenska.

FundedbyMes policy kräver en engelsk presentationstext numera så därför blir det lite förvirring (som inte blev bättre av de inte alls brydde sig om att formatera den svenska texten vi bifogade i slutet).
 

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Joined
28 Dec 2002
Messages
36,258
Location
Rissne
Robert Jonsson said:
FundedbyMes policy kräver en engelsk presentationstext numera så därför blir det lite förvirring (som inte blev bättre av de inte alls brydde sig om att formatera den svenska texten vi bifogade i slutet).
Vänta, är det alltså de som formaterar er text? Det är inte ni som får formatera själva?
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,851
Jag kommer köpa den fysiska boken när jag når en dator. Hoppas det går bra för er, tycker det verkar riktigt intressant hur kampanjerna byggs upp, jag gillar att sl:a men tycker alltid det finns en risk att man förbereder något som spelarna inte vill spela, det här låter som det tar hand om det problemet :gremsmile:

Har ni något släppdatum?
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,397
Location
Örebro
krank said:
Vänta, är det alltså de som formaterar er text? Det är inte ni som får formatera själva?
Vi anger formateringar, men den svenska texten förlorade den helt och hållet av något skäl. Oklart vad.

Stort tack för att du backade! :gremsmile:
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,397
Location
Örebro
Anchorman said:
Jag kommer köpa den fysiska boken när jag når en dator. Hoppas det går bra för er, tycker det verkar riktigt intressant hur kampanjerna byggs upp, jag gillar att sl:a men tycker alltid det finns en risk att man förbereder något som spelarna inte vill spela, det här låter som det tar hand om det problemet :gremsmile:
Vi bockar och tackar! Roligt att det verkar falla dig i smaken. Har vi lyckats är det just den sortens problem som Leviathan slipper och våra speltest verkar backa upp just den tesen. Genom att låta spelarna investera i sin bas och dess miljö, betyder det att de får en större känslomässig betydelse hos dem.

Anchorman said:
Har ni något släppdatum?
Leviathan kommer som senast att släppa till påsk nästa år, men vi hoppas få ut det innan dess. Det beror lite på hur lång tid redigering, sista korrekturen och layouten tar.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,968
Location
Sandukar
Först, kul att det rör på sig!

Sedan - jag förstår inte av texten vad det är för spel? Vad är pitchen? Varför ska jag spela/köpa Leviathan?

Första stycket säger att det är ett Scifi-spel. Sedan vräks det ut exposition och backstory. Hade jag inte vetat det jag vet från vad som har skrivits på wrnu hade jag inte fattat någonting, om jag ska vara ärlig. Så överväg att kanske strama upp pitchen och sätta fokus på den snarare än vad som hände i forntiden.

Att dels hamna i FundedByMe:s plattformsuppdatering är allt annat än önskvärt då man vill att ens säljplattform skall vara så stabil det går, dels regeln om engelska (där er text är lite si och så översatt) är så jävla trist. Går det inte att komma runt engelska-kravet på något bra sätt? Satans synd att FBM är så kackig jmf med Kickstarter eller Indiegogo (svjv så kan man tex skriva svenska texter på svenska kampanjer hos Indiegogo).

Med förhoppning om en kick-ass-kampanj!
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,219
Location
Malmö
Marco Behrmann said:
Första stycket säger att det är ett Scifi-spel. Sedan vräks det ut exposition och backstory. Hade jag inte vetat det jag vet från vad som har skrivits på wrnu hade jag inte fattat någonting, om jag ska vara ärlig. Så överväg att kanske strama upp pitchen och sätta fokus på den snarare än vad som hände i forntiden.
Medhåll. Lite mer (någon alls?) information om regler och så hade också varit intressant.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,397
Location
Örebro
xyas said:
Medhåll. Lite mer (någon alls?) information om regler och så hade också varit intressant.
Håller på med ett svar åt Marco, men jag tar dig först. Man kan finna mer information på Leviathans presentationsida på Bortom.nu, men jag kan lägger in regelbeskrivningen direkt här:

Reglerna är snabba och enkla vid spelbordet. Varje karaktär har tre egenskaper (ego, kropp och utstrålning) och ett par färdigheter (sammanlagt 18 stycken). Varje gång karaktären ställs inför en prövning kan hon prövas på tre olika sätt. Det enklaste sättet är att kolla vad för kunskapsnivå karaktären har och se om hon lyckas. Det används till exempel vid situationer där ett misslyckande inte får stora konsekvenser. Till exempel kan det krävas ett visst värde att diagnosticera en patient med en sjukdom eller att knäcka ett lås utan orosmoment.

Den andra nivån är att slå ett tärningsslag. Då kombinerar man karaktärens egenskap med en färdighet och adderar sedan resultatet på tärningsslaget för att se om hon lyckas. Varje karaktär har ett par specialiseringar som visar på hennes specialkunskaper och om den passar in i situationen får aktören slå två tärningar istället för en. Blir resultatet lika med eller högre än svårighetsgraden lyckas karaktären med sin handling. Tärningsslag används då något står på spel: kommer karaktären lyckas att forcera dörren ELLER bli upptäckt av vakterna? Lyckas karaktärerna hoppa mellan de två byggnaderna ELLER faller hon ned mot sin död?

Sista sortens regelsituation som uppstår är konflikterna. Den bygger vidare på tärningsslaget, men är mer detaljerad och innehåller ett större strategiskt tänkande. Karaktärerna använder beskrivningar och olika taktiska manöver för att påverka tärningsslagen. Situationen då det används är när någonting står större på spel, men där ett enskilt tärningsslag inte räcker för att avgöra situationen. Konflikter kan användas då man jagar en misstänkt brottsling eller vid en strid på liv och död.

De tre nivåerna av reglerna går att använda enligt preferens. Vill man ha regellätta spelomgångar används främst kunskapsnivåerna för att slippa hindren för ens inlevelse. Är man istället mer traditionell av sig och gillar slumpen använder man sig förstås mest av tärningsslagen. Vill man ha ett mer detaljerat system där man får utlopp för strategiskt tänkande involverar man konflikterna i högre grad. Det finns helt enkelt någonting för alla.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,219
Location
Malmö
Robert Jonsson said:
xyas said:
Medhåll. Lite mer (någon alls?) information om regler och så hade också varit intressant.
Håller på med ett svar åt Marco, men jag tar dig först. Man kan finna mer information på Leviathans presentationsida på Bortom.nu, men jag kan lägger in regelbeskrivningen direkt här:

Reglerna är snabba och enkla vid spelbordet. Varje karaktär har tre egenskaper (ego, kropp och utstrålning) och ett par färdigheter (sammanlagt 18 stycken). Varje gång karaktären ställs inför en prövning kan hon prövas på tre olika sätt. Det enklaste sättet är att kolla vad för kunskapsnivå karaktären har och se om hon lyckas. Det används till exempel vid situationer där ett misslyckande inte får stora konsekvenser. Till exempel kan det krävas ett visst värde att diagnosticera en patient med en sjukdom eller att knäcka ett lås utan orosmoment.

Den andra nivån är att slå ett tärningsslag. Då kombinerar man karaktärens egenskap med en färdighet och adderar sedan resultatet på tärningsslaget för att se om hon lyckas. Varje karaktär har ett par specialiseringar som visar på hennes specialkunskaper och om den passar in i situationen får aktören slå två tärningar istället för en. Blir resultatet lika med eller högre än svårighetsgraden lyckas karaktären med sin handling. Tärningsslag används då något står på spel: kommer karaktären lyckas att forcera dörren ELLER bli upptäckt av vakterna? Lyckas karaktärerna hoppa mellan de två byggnaderna ELLER faller hon ned mot sin död?

Sista sortens regelsituation som uppstår är konflikterna. Den bygger vidare på tärningsslaget, men är mer detaljerad och innehåller ett större strategiskt tänkande. Karaktärerna använder beskrivningar och olika taktiska manöver för att påverka tärningsslagen. Situationen då det används är när någonting står större på spel, men där ett enskilt tärningsslag inte räcker för att avgöra situationen. Konflikter kan användas då man jagar en misstänkt brottsling eller vid en strid på liv och död.

De tre nivåerna av reglerna går att använda enligt preferens. Vill man ha regellätta spelomgångar används främst kunskapsnivåerna för att slippa hindren för ens inlevelse. Är man istället mer traditionell av sig och gillar slumpen använder man sig förstås mest av tärningsslagen. Vill man ha ett mer detaljerat system där man får utlopp för strategiskt tänkande involverar man konflikterna i högre grad. Det finns helt enkelt någonting för alla.
Ja, öh, tack antar jag. Men jag har ganska bra researchad på det här då jag följt det du skrivit spelet här på forumet med intresse. Jag tänkte mer för folk som bara läser på crowdfundern.
 

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Joined
28 Dec 2002
Messages
36,258
Location
Rissne
Marco Behrmann said:
Första stycket säger att det är ett Scifi-spel. Sedan vräks det ut exposition och backstory. Hade jag inte vetat det jag vet från vad som har skrivits på wrnu hade jag inte fattat någonting, om jag ska vara ärlig. Så överväg att kanske strama upp pitchen och sätta fokus på den snarare än vad som hände i forntiden.
Det här håller jag med om.

Bakgrunden är säkert häftig, whatever. När jag ska köpa spel vill jag veta vad man spelar, hur man spelar, hur ett äventyr ser ut. Krilles vad gör man bör stå på första parkett, därefter möjligen något om settingens nuvarande skick.

Bakgrund är något man kanske kan läsa sen, om man orkar. Antagligen orkar man inte, så det kan gott få stå i själva boken istället.

I Leviathans fall skulle jag alltså fokusera på:
- Man skapar och tar hand om en undervattensbas i en apokalyptisk framtid, där monster och utomjordingar invaderat och tvingat oss ner under ytan.
- Man löser alltså problem både på strategisk och rent konkret, fysisk nivå. Hur vi ska få grannbasen att sluta raida våra matförråd, varför pump nummer sju slutat fungera, och vad det egentligen är som finns därnere i den djupa sprickan basen ligger bredvid.

Om jag var Robert, alltså. Då skulle jag skriva något i den stilen, fast lite mer genomtänkt.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,397
Location
Örebro
Marco Behrmann said:
Först, kul att det rör på sig!
Tackar!

Marco Behrmann said:
Sedan - jag förstår inte av texten vad det är för spel? Vad är pitchen? Varför ska jag spela/köpa Leviathan?
Man lär sig alltid saker hela tiden, även om det ibland förstås skulle vara bättre att göra det i förtid. :gremsmirk:

Något sådant här borde nog presentationen ha börjat:

Förbeställ eller hjälp till att finansiera Leviathan, ett svenskt efter katastrofen-rollspel i havens djup. Ta på dig rollen som ledare för en undervattensbas och försvara den mot konkurrenter, spioner, skurkar och hotet från den förstörda världen ovan ytan. Tillsammans med dina vänner bygger du ut basen och ser till att den blomstrar, eller försöker se till att den inte går under när katastrofen hotar.

Och sedan länkat mer information till presentationen på Bortom-bloggen. (Där finns även del beskrivning om exempelvis reglerna också.)

Tack för tipset!

Marco Behrmann said:
Med förhoppning om en kick-ass-kampanj!
Tack så mycket. Vi håller tummarna på att det blir så! :gremwink:
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
12,636
Location
Ludvika
Men inte nödvändigtvis så mycket längre! Just nu är det sjukt mycket text som står där (och tyvärr på engelska, det var verkligen ett skitdumt beslut av sidan att kräva sånt!) vilket gör det lite överväldigande. Om du kan korta ner det lite så vore det väldigt, väldigt trevligt, tycker jag!
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,397
Location
Örebro
xyas said:
Ja, öh, tack antar jag. Men jag har ganska bra researchad på det här då jag följt det du skrivit spelet här på forumet med intresse. Jag tänkte mer för folk som bara läser på crowdfundern.
Jo, jag förstod det. På grund av FundedbyMe:s uppdateringar är det tyvärr vissa problem att uppdatera själva sidan, så jag försöker sprida informationen överallt, så mycket som möjligt så jag tog tillfället i akt att posta den här i forumet. :gremsmile:
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,397
Location
Örebro
Nu har FundedbyMe låtit oss uppdatera lite på sidan så nu har det lagts till en extra text i bättre som presenterar vad man gör i spelet, så förhoppningsvis blir det en bättre hook än att gå direkt in i bakgrunden som Marco sa. :gremsmile:
 
Top