Nekromanti Crusader Kings II WRNU Kampanj

Zorbeltuss

Hero
Jag har nu testat senaste patchen av Crusader Kings II i multiplayermiljö, det funkar mycket bättre än tidigare, så då tänkte jag fråga vilka som kan tänka sig vara med på en multiplayerkampanj.

Ifall ni vill vara med så får ni gärna säga vilka dlc, och/eller moddar ni vill ha med.

Jag själv är intresserad av att köra med ruler designer, old gods, sword of islam och legacy of rome.
Inga av dessa är dock nödvändiga för att jag ska vara med och spela så har inte alla dem, eller vill inte köra med dem så bara säg till.

/Zorbeltuss

G

Guest

Guest
Ond bråd död said:
Går det att köra multiplayer med piratad version?
Annars så är spelet exakt skitbilligt just nu på Gamersgate. 119 kronor för grundspelet eller 238 kronor för rubbet.
LÄNK

Lukas

Mannen i Gult
Zorbeltuss said:
jag fråga vilka som kan tänka sig vara med på en multiplayerkampanj.

Jag själv är intresserad av att köra med ruler designer, old gods, sword of islam och legacy of rome.
Inga av dessa är dock nödvändiga för att jag ska vara med och spela så har inte alla dem, eller vill inte köra med dem så bara säg till.
Jag skulle kunna tänka mig vara med, men jag har inga DLCer och om det är ett krav så står jag över.

//Lukas som endå inte är speciellt bra

Zorbeltuss

Hero
Ond bråd död said:
Det är upkoppling via ip och spelet ska alltid gå att köra på alla datorer, så så länge du har samma version som det andra ska du kunna spela.

Edit: Det sagt så tycker jag du ska stöda paradox, inte bara för att rollspel.nu reglerna säger det, utan för att det är ett av de ytterst få spel (icke indie) i nutid som innebär noll problem för ägarna bara för att hålla borta pirater.

/Zorbeltuss

Anchorman

Swashbuckler
Ond bråd död said:

BUUUUUUUUUUUU!

Iaf, jag har ju ett (tack Zorbel :gremsmile: ) Men har inte kommit in i det än. Men kan tänka mig hoppa på längre fram om jag finner tid

Ond bråd död

Swashbuckler
Den enda dlc jag faktiskt känner att man bör ha med är old gods. De andra vet jag knappt vad de tillfört.

Hur funkar republic idag med lite uppdateringar? Jag testade nån gång att spela republik, men det var rätt trist (precis som allt annat än kristen eller hedning). I början var det tydligen rätt brutet och jag gissar att det fixats lite sen dess.

Blir det spel så köper jag nog spelet till sist. För att kunna hänga med smidigare i uppdateringar och sånt.

När kan folk?

Zorbeltuss

Hero
Ond bråd död said:
Den enda dlc jag faktiskt känner att man bör ha med är old gods. De andra vet jag knappt vad de tillfört.
Nämnde det i tråden Noob på Crusader Kings II, men för att snabbt gå igenom, Sword of Islam gör att man kan spela muslimer, men inte nog med det, de muslimska spelmekanikerna ska tydligen vara väldigt givande, Legacy of Rome ger mycket kulturella mekaniker för Byzantium och är väldigt trevligt trevligt att spela det med. Ruler designer ger dig möjlighet att designa din första karaktär på ett hyffsat balanserat sätt, vilket hjälper rollspelande.

Ond bråd död said:
Hur funkar republic idag med lite uppdateringar? Jag testade nån gång att spela republik, men det var rätt trist (precis som allt annat än kristen eller hedning). I början var det tydligen rätt brutet och jag gissar att det fixats lite sen dess.
The Republic, ger fortfarande bara möjligheten att bygga handelsposter och spela republik, det är mer balanserat för det ger inte lika mycket pengar, men den ger inte några nya anledningar att spela republik, så vill man inte spela handelsrepublik, så är den hyffsat ointressant om man inte spelar med någon annan som vill.

/Zorbeltuss

Mundo

Myrmidon
Nu ska inte jag ge mig in och bestämma hur ni ska spela, men vill ni ha en otroligt gjuten kampanj, speciellt ur rollspelsperspektiv, så ska ni alla spela småhus i samma republik.

Familjen betyder allt, kivas med varandra hela tiden om att bli det största huset, trakassera varandras handelsposter och gift in er med mäktiga familjer för prestigens skull.

Vilken av de andra familjerna vågar du lita på när det blåser snålt på Gotland?

Zorbeltuss

Hero
Detta är hur roligt som helst i Byzantium eller Tysk-romerska riket.

I Byzantium med Legacy of Rome får man en hel del fina kulturbundna jävulstyg man kan leka med också.

-"Vad fan gjorde du med min arvinge din jävel?"
-"Äh han är ju bara blind, du dödar ju alla mina fruar."
-"Ja, men vem vid sina rätta sinnelag gifter sig enbart med danskor, det är ju näst intill perverst?"
-"De var av en väldigt vis släkt, om du fortsätter kastrerar jag honom nog nästa gång."

/Zorbeltuss som definitivt kan tänka sig att spela annat också.

Robban

Hero
Det här skulle nog vara jätteskoj, men eftersom jag har så dåligt med tid att spela då typ alla andra spelar får jag nog hoppa över det, tyvärr.

Zorbeltuss

Hero
Så tråden har stått stilla ett tag, så min fråga till er är: Skulle ni spela utan old gods som verkar vara det populäraste och skulle ni spela med?

Dagar ni kan spela vore inte fel heller men är inget vi måste ta än.

/Zorbeltuss

Zorbeltuss

Hero
Andra försöket till återupplivning

Jag och Unfair vill spela, Unfair har inga dlcer men har sagt att han kan tänka sig att köpa de som behövs om det bara är några få.
Så upp med en hand, vilka är intresserade?

Förövrigt, en av DLCerna, rulerdesigner behöver bara hosten ha så kan alla använda materialet, jag har den, så ni vet :gremtongue:

/Luna Lovegood

Robban

Hero
Re: Andra försöket till återupplivning

Mm, jag vill men vet inte om jag har tid.

Unfair

Hero
Re: Andra försöket till återupplivning

Robban said:
Mm, jag vill men vet inte om jag har tid.
Just nu har inte jag tid häller egentligen, tenta vecka nästa vecka. Men sen har jag gott om tid. Det är egentligen inte mer än några enstaka kvällar som krävs.