Re: Fantasylitteratur [OT]
När det gäller Burrougs så är knarkig dfet intryck jag fått av honom. Har ju inte läst nått av honom än, men Junky borde väl också vara knarkig, eller? Förutom Naked Lunch då.
Gaiman älskar jag verkligen. Men min favorit är nog ändå Stardust. Den är så himmla mysig och bra att det är skröämmande! American Gods är riktigt bra den med´och Neverwhere likaså. Men det är allt jag läst av honom, nån dag ska jag läsa Goda Omen och Coraline också... Sandman har jag läst fyra delar av också och den är ju fantastisk. Om du gillar fantasy ska du absolut ta en titt på A Song of Ice and Fire... Det bästa jag läst i fantasyväg.Neil Gaiman gillar jag skarpt oxå, i synnerhet American Gods och den allmänt jättefantastiska Good Omens som han skrev med TP... Å för den delen tycker jag att Katherine Kerr fortfarande skriver bra böcker, även om jag tröttnat på Jordan, Eddings, Brooks och Tolkien...
När det gäller Burrougs så är knarkig dfet intryck jag fått av honom. Har ju inte läst nått av honom än, men Junky borde väl också vara knarkig, eller? Förutom Naked Lunch då.