Dimfrost
Special Circumstances
Nja. Enda sättet att vara säker på att uppfylla det lär vara att inte skriva några recensioner alls, och det vet jag inte om jag känner för.
/Dimfrost
/Dimfrost
En musikrecension motsvarande den aktuella skulle däremot vara nått i stil med "Titeln på The Snorbromsers nya platta, Blueberry Fields Forever, får mig att tänka på The Beatles. Den låter dock inte alls som The Beatles så jag ger den ett kasst betyg."Har någon underrättat alla musikrecensenter i riks/lokal/populärpress om detta? "Tonartshöjningarna kom i rätt ordning, trumpeten var lite off i låt tre, och sista låten på CDn var väldigt välarrangerad. Slut på recensionen."
Menar du att recensenterna ska kritisera, men inte kunna bli kritiserade själva?Döda den här recensenten-har-fel-diskussionen en gång för alla (snipp)
Precis. Det är ju det här som är min poäng, och absolut inte att "recensenter inte får tycka" vilket vissa personer verkar uppfatta det som. Därför ser jag det här som ett svar på en bunt inlägg i tråden.Att medge att ett spel inte alls är dåligt men i alla fall ge det ett dåligt betyg för att det inte stämmer överens med de ascosiationer recensenten får av namnet, samt för att det "besudlar" recensentens favoritgenre är inte bara osakligt utan även missvisande.
Självklart förstår jag att ni betalar. Lika självklart är det för mig att du är insatt i vilka förutsättningar hobbyn lever i. Lika självklart är det också att du uppskattar recensionerna pga utav att du betalar för dom.Alltså, du är medveten om att vi betalar för att få läsa de här recensionerna, va? Och att det som skrivs i recensionerna i allra högsta grad påverkar om spel blir sålda eller inte, och att recensionerna definitivt inte visar någon ödmjukhet gentemot tid och energi som läggs ned i hobbyn.
Ja om man anser att det finns på tok för mycket elitism och besserwisande inom hobbyn. Vilket kan ha sin charm också men ärligt talat, det finns gränser.Om vi nu har en forumit som hänger sig åt att framföra saklig kritik av en recension, måste man då vara där med pekpinnen direkt?
Javisst ska man få framföra kritik. Men att hänga ut Åsa som en oduglig recesent på ett publikt forum ser jag knappast som rätt väg att gå.Du tycker inte att du överdriver lite nu? Skall man inte få framföra någon som helst kritik överhuvudtaget bara för att någon lagt ner tid på att skriva ihop en text? Enligt det resonemanget borde du väl snarast fördöma den berörda recensionen också, eftersom den ”kastar skit” på Cthulhutech och dess författare (som också lägger ner tid och energi i hobbyn). Det är ett orimligt synsätt.
Det där uttalandet blir synnerligen kul med tanke på att det är Åsas budskap i recensionen ifråga:Dimfrost får tycka vad han vill om C-tech eller för all del om vad Åsa tycker om spelet. Men gör om - gör rätt (rätt som i "som jag tycker" då) är bara fjantigt.
Åsas recension said:Alltså får CthulhuTech ett tämligen lågt betyg, en klapp på huvudet och ett vänligt men bestämt "gör om - gör rätt" av denna recensent.
Jag tror att det här stycket säger allt. Vi kommer förmodligen aldrig att ens komma i närheten av varandra i ståndpungter, så vi kan lika väl lägga ner diskussionen.Ödmjukhet är överskattat. Kvalitet är viktigare än folks känslor. När man slänger ut texter offentligt får man också vara beredd på att försvara dem.
Okej gäller det även kritik för skötande utav ansvarsposter?Ödmjukhet är överskattat. Kvalitet är viktigare än folks känslor. När man slänger ut texter offentligt får man också vara beredd på att försvara dem.
Om jag hade mailat Anders & Tove hade det här varit ett utslag av en enskild persons tycke och smak. Nu har det i stället blivit en manifestation av många personer som anser att en recension har varit felaktig, och en upplivande debatt i ämnet diskussioner i allmänhet. Jag tycker att det finns stora poänger med att ta sådana här diskussioner offentligt. Texter som publiceras offentligt förtjänar också att kritiseras offentligt.Javisst ska man få framföra kritik. Men att hänga ut Åsa som en oduglig recesent på ett publikt forum ser jag knappast som rätt väg att gå.
När man ropar ut sig kritik tar man också på sig ett stort ansvar att sköta det snyggt. Det hör till god ton.