NYHET Cubicle 7 jobbar på megakampanj till WFRP

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
I Old World Podcast intervjuades nyligen TS Luikart, en av de drivande spelskaparna bakom WFRPVv4 och författare till flera böcker till WFRPv2. Intervjun handlade om The Imperial Zoo, monsterboken som släppts som PDF och som kommer som print senare.

I intervjun avslöjade Luikart att C7 nu, förutom Sea of Claws och Lustria, även skriver på en megakampanj, deras "Enemy Within". Den kommer INTE att ha fem stora delar i fem olika böcker med tillhörande companions, men exakt hur den kommer att paketeras nämndes inte. Inte heller nämndes något datum för när den skulle släppas, men med tanke på allt C7 har i kö så gissar jag att den inte kommer att släppas i år, men kanske att man kan förhandsboka den i slutet av året eller nått sånt.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Spännande! Undrar vad det kan tänkas bli.

Jag kände mig lite småsugen på en kampanj i just Lustria, typ conquistador idjungeln med ruintempelstäder, mystiska sekter och en och annan slaan. Men samtidigt är det ju Imperiet med omnejd som _är_ WFRP för mig.

Fast det vore ju coolt med en kampanj som börjar med en expedition i Lustria som ett slags förspel, där kampanjens mcguffin hittas, och sen tar resten av kampanjen vid i imperiet. Potentiellt ett antal år senare.

Bifur

Veteran
Skulle gärna se något som kanske börjar i Imperiet drar åt Border Princes, Tilea och/eller Estalia.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Skulle gärna se något som kanske börjar i Imperiet drar åt Border Princes, Tilea och/eller Estalia.
Luikart nämnde kampanjen i ett diskussion om huruvida Sea of Claws och Salzenmund öppnar upp för andra områden, t.ex. Norsca, och det verkar på Luikart som att det stämmer. Dave Allen som är line developer har sagt att han gillar norra Imperiet och för mig känns det troligare att de drar sig norröver, kanske Norsca och Chaos Wastes, kanske Kislev (som inte är norrut visserligen).

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Jag kände mig lite småsugen på en kampanj i just Lustria, typ conquistador idjungeln med ruintempelstäder, mystiska sekter och en och annan slaan. Men samtidigt är det ju Imperiet med omnejd som _är_ WFRP för mig.
Så känner jag också. Men det borde kunna gå att spela korta äventyr i Lustria.

Bifur

Veteran
Luikart nämnde kampanjen i ett diskussion om huruvida Sea of Claws och Salzenmund öppnar upp för andra områden, t.ex. Norsca, och det verkar på Luikart som att det stämmer. Dave Allen som är line developer har sagt att han gillar norra Imperiet och för mig känns det troligare att de drar sig norröver, kanske Norsca och Chaos Wastes, kanske Kislev (som inte är norrut visserligen).
Ok. Norsca tycker jag är mindre intressant men Kislev kan man göra något av (ingen koll på Something rotten men tyckte Realm of the Ice Queen var bra).