Korpa;n123032 said:
I senaste kampanjen där jag var med så hade vi en Hoarder och en Quarantine, båda funkade. Överlag så är jag av åsikten att alla LE-playbooks funkar (förutom möjligtvis Faceless som inte känns som en kampanjplaybook utan mer för 2-3 sessioner eller konventsoneshots).
På mitt senaste Fjällcon spelade jag ett one-shot-pass AW där jag spelade the Spectacle (
https://drive.google.com/file/d/0B9c...NNY3pDTlE/view). Det funkade där, men jag kan inte avgöra om det är hållbart i längden.
Jag spelar en Faceless, Momo, nu i Svarte faraonens apocalypse wörld-kampanj, och jag tror definitivt hon hade hållit i en längre ståry. Hon är ett stumt, djuriskt feral child med outsider artist-tendenser och en megalomanisk mask som försöker få henne att göra random saker (döda random personer) för att ta över makten över Hocusets kult, medan Momo själv bara vill leta upp sin försvunna syster som hon har minnen av i samband med någon sorts bur och uppätandet av sina föräldrar (detaljerna är lite oklara eftersom hon är stum, men jag brukar leverera korta ögonblicksbilder från hennes inre liv när jag känner att situationen kräver det för att man ska förstå henne, eller vill leverera en ny pusselbit i hennes mystiska backståry (som helt är story now:ad mellan mig och SL, det är inte så att jag egentligen har en susning om vad den är eller vart den är på väg). Den stora plottwisten första spelmötet kom när det framgick att warlorden i staden på andra sidan floden, Mathilda, i själva verket var Momos försvunna syster. Plottwisten andra spelmötet kom när Momo stod i färd med att döda Mathilda, men upptäckte att hon hade ett tredje öga i pannan, precis som Momo, och istället började hångla med henne. Jag skaffade även In-brain-puppet strings för att Momos machiavelliska mask skulle kunna mind controll:a folk.
Jag har även hört om Faceless-varianter som varit Masked Avengers a'la Batman. Oavsett älskar jag Faceless och är övertygad om att den kan hålla i en kampanj.
Med detta sagt så är Space Marine Mammal givetvis bäst, men ingen SL låter mig spela den