Nekromanti Customisering av fordon

Nalle med AK4

Swordsman
Re: Smitning (lång, och bara påhittad)

Kom & tänka på en sak nu, det skulle vara jäkligt coolt om man kunde tjuvkoppla två ID-transpondrar och byta sändare på dem, samt sammankoppla dem med något DNC-telenät så att samma transponder sitter kvar på samma bil men sänder från den andra bilen, så att datornissarna kan se att den ena bilen kör runt utan att starta motorn, sätta på radion, lysena eller något medans den andra bilen har allt igång men står still, alltså de ser genom sändaren på bilen att den har samtliga system igång men ser från den andra bilen att den står still och vice versa. Iofs anar "de" nog oråd när något är fuckat i deras system, men iallafall...

Nalle med AK4

Swordsman
Humptidump....

Det var väl bra, men det måste bli dyrt i längden.
Jag har funderat lite på spray-transponders, f.ö.
Man har en spray som består av yttepyttesmå nanorobotar som fungerar som ultrastarka transponders. Det kan funka!

nomardiculdacar

Warrior
Jodå, "dom" kan straffa dig för att skjuta med sentry-gun på allmän plats, även om ingen blir skadad. Störande av ordningen till exempel (håll med om att det är ganska störande att en Maniac skjuter för full hals på öppen gata/images/icons/smile.gif). Men i vanen får du skjuta hur mycket du vill. Om du har ljuddämpare.

ZerXes

Veteran
Re: Aktiv Hacking och oväntade utflykter

Tänkte lite på de med hacking och så, tror ni att nån kan hacka Transnet och komma åt min bil därifrån sen hacka min bildator och Styra hela min bil på detta vis, koppla bort alla inkommande singnaler från ratten osv., för att sen röva bort mej i min egen bil?

T-RED

Warrior
Kidnappad i sin egen bil + Ägaransvar

Tja det kan ju tänkas att det är möjligt att styra bilen utifrån.
Dock via Transnets centralsystem vilket borde vara j***igt svårt att hacka om man inte är en extremt skicklig hacker, kan dock tänka mig att detta utnyttjades ganska bra i Transnets början och att ägarna sedan dess höjt säkerheten.
Men polisen borde kunna göra nått liknande typ låsa in "bovarna" i sin egen bil och sen kör dem till närmsta polis station.

Men vilka är de egentligen som styr och utvecklar Transnet är det ett företag eller är det varje lands egen regering som får se till att allt flyter på.

// T-RED

Tippis

Warrior
Kunskap vs. Vilja

<blockquote><hr> Transnets centralsystem [...] borde vara j***igt svårt att hacka om man inte är en extremt skicklig hacker...<hr></blockquote>Dessutom slutar det hela antagligen i det gamla "Stor på jorden, liten i orden"-problemet. De som är skickliga nog att ta sig in i ett system där de kan orsaka trafikkaos över stora områden, och som därför skyddats HÅRT mot sådana attacker, är antagligen intelligenta och försiktiga nog att låta bli (annars hade de inte överlevt länge nog för att bli så skickliga). De vet att om för många ställer till med för stora problem, kommer det bara sluta i en hårdhänt kapprustning mellan Transnet-teknikerna och hackersarna, och börjar Transnet förlora, skickar de in NSA (el.dyl.) som, ehm... talar allvar(?) med bråkstakarna. Eftersom dessa superhackers inte vill trampa i denna sorts dynga, även med de magnifika gummistövlar de skaffat sig under åren, låter de helt enkelt bli. Digitaldarwinismen har därmed säkrat systemet från alltför störande intrång.