Nekromanti Cybergäng

Surukai

Warrior
Lite här och där i Neotech-böcker så kan man läsa att det finns lite olika cybergäng (aka boostergäng)

Men, så mycket mer än så finns det inte verkar det som. Till den kampanj jag spelleder som löst börjar med Operation Mangala och rollpersonerna är väktare hos vaktbolaget Roxxon Security så har jag slängt in lite intriger mellan två Boostergäng som jag själv placerat i världen.

Jag tänkte mest höra mig för om det finns någon utförlig information cybergäng eller om det "är meningen" att man skall sätta in sina egna som SL.

Mina spelare är mycket imponerade av "Silverplate" och har redan fått smak på deras "politik" genom en del tidigare äventyr då jag låtit någon av deras "eliter" varit med i spelet. En av mina spelare frågade förresten om det var ett av RipperDocs mästerverk och undrade vart dom fanns i regelboken.

ripperdoc

Myrmidon
Jag tänkte mest höra mig för om det finns någon utförlig information cybergäng eller om det "är meningen" att man skall sätta in sina egna som SL.

Som så mycket annat är det meningen att spelledare skall komma på något eget, ja :gremsmile:. Om jag minns rätt så figurerar boostergäng i Neotech Nippon, men det rör sig inte om någon utförlig information.

Mina spelare är mycket imponerade av "Silverplate" och har redan fått smak på deras "politik" genom en del tidigare äventyr då jag låtit någon av deras "eliter" varit med i spelet. En av mina spelare frågade förresten om det var ett av RipperDocs mästerverk och undrade vart dom fanns i regelboken.

Jag måste nog göra dig besviken, för vad jag vet har jag aldrig varit i närheten av att skriva något om ett boostergäng vid namn Silverplate, och ska jag vara ärlig så har jag aldrig hört namnet förut. Kanhända är jag glömsk, men i vilket utgivet material omnämns Silverplate? Eller det var kanske de du undrade...vad fick ni isf Silverplate i från vid första början?

/RipperDoc - har just avslutat religionsbeskrivningarna för Ultra

Surukai

Warrior
Lilla jag

Eum om det inte framgick så är det bara lilla jag som skapat "Silverplate" som ett ganska resurstarkt boostergäng med en lite säregen livsstil (som dock har vuxit sig såpass stora att etablerade maffior etc börjar tycka att dom "stör")
Det var bara mina spelare som tyckte att dom verkade aldeles för inbakade i världen som möter för att tro att det inte skulle stå i en bok utgiven av Neogames och av Neogames författare så är du mest "känd" i vår grupp efter CJS och gänget :gremsmile:
Beror kanske på att jag nämnt dig någon gång i samband med att vi pysslade med NW-projektet.

Wiseman

Veteran
Re: Lilla jag

Ifall du har lyckats så väl med gänget kanske du skulle kunna lägga upp dem på nätet? Så att andra också kan ta del av ditt mästervärk :gremwink:

Surukai

Warrior
Re: Lilla jag

Mästerverk vet jag inte om jag vågar kalla det men helt klart borde jag omsätta alla idéer i text för att även ni skall kunna ta del av Silverplate.

God idé