Nekromanti Cybernetik med retrostuk

luddwig

Lawful evil
obak;n282078 said:
Nej snälla, det är en HEMSK tanke som bara har till syfte att jävlas med spelarna. Cyberspykoser är svammel
Jag tänkte inte specifikt på psykoser, och absolut inte på att jävlas med spelarna, utan på cybernetikrelaterat fluff som förhoppningsvis kan inspirera till färgstarka karaktärer.

obak

Hero
luddwig;n282079 said:
Jag tänkte inte specifikt på psykoser, och absolut inte på att jävlas med spelarna, utan på cybernetikrelaterat fluff som förhoppningsvis kan inspirera till färgstarka karaktärer.
Det är en annan femma!
I startskedet av cybernetisks revolutionen torde folk med implantat lida visst socialt stigma. Likaså torde tidiga implantat kunna vara såpass primitiva att de inte var likvärdiga detas prganiska förlagor, att innehavaren måste medicinera konstant för att implantaten inte skall stötas bort (insert ond läkemefelskonpiration A1), har problem med datavirus och om implantaten ser ut som i 40k, så hafe jag definitivt inte velat somna på fel sida.
I och med att implantat blir vanligare, säkrare och bättre så borde det slå över, människor utan cyberkropp och cyberhjärna är segare, dummare och sjukligare.

obak

Hero
Ett cyberpunk retrospel borde komma med åtminstone femtio sidor cybernetik. Det bästa med gia neitech 1 var ju att sitta p gotta sig i olika implantat, vapen, kalibrar, ammunitionstyper ich utrustning.
Hade bara reglerna för pansar varit som i N2, om drogerna varit intressantare och användbara hade det nära på vart ett perfekt spel

luddwig

Lawful evil
obak;n282094 said:
Ett cyberpunk retrospel borde komma med åtminstone femtio sidor cybernetik.
Fast det jag skriver på är rymdopera, inte cyberpunk. ?

luddwig

Lawful evil
obak;n282100 said:
Berätta mer?
Tänk Star Wars men klart mindre episkt och med större inslag av magi och annat övernaturligt. Rollfigurerna är främst kringflackande individer. Prisjägare, handlare, utforskare, artefaktsamlare och dylikt. Regelmässigt är det ett traditionellt system med grundegenskaper och färdigheter. Enkelt men inte minimalistiskt.

luddwig

Lawful evil
Lightshy;n282134 said:
Jag har för dålig koll på Dune för att kunna säga om det är en relevant jämförelse. Har bara sett filmen för kanske 20 år sedan, inte läst böckerna eller sett tv-serien (eller är det kanske tv-serierna i plural?).

zonk

muterad
luddwig;n282144 said:
Jag har för dålig koll på Dune för att kunna säga om det är en relevant jämförelse. Har bara sett filmen för kanske 20 år sedan, inte läst böckerna eller sett tv-serien (eller är det kanske tv-serierna i plural?).
Boken Dune är rätt kul läsning på sitt dumsmarta (typ) sätt, den har iaf stil och karaktär i massor. Känns som en gjuten grej att kolla upp om man diggar scifi/space opera. För den drar helt klart åt det dramatiska..

Resten av böckerna i serien tycker jag ganska fort urartar till .. ja. Jag orkade två till och det var inte precis nåt lysande, och då var jag ändå i en ålder när jag led drastisk brist på böcker (i meningen, uppslag på saker att läsa) och läste det mesta jag kom över.

Filmen Dune är ju heeeelt underbar, men en helt annan grej. <3 Lynch <3

Lightshy

Hero
luddwig;n282144 said:
Filmen var inget vidare. Tv-serierna funkade.
Men jag kan rekomendera att läsa åtminstone de 3 första orginalböckerna och den första prequel trillogin som gavs ut. Riktigt bra.
Mystik, religon, rymdopera & scifi där människan har förbjudit användandet av tänkande maskiner eftersom det en gång i urtiden höll på att utrota mänskligheten.