hakanlo
Hero
Neonskyltar med japanska skrivtecken blänker ilsket i gatans vattenpölar. Det cyrahaltiga regnet rinner nedför de svarta läderrockarna. Illfärgade tuppkammar blandas med svarta kostymer. På de digiala motorvägarna vill informationen vara fri, fri, fri! När posörerna gör upp i mörkret under broarna surrar det av vibrokatanas, och det klickar och fräser i relärna som driver de mekaniska lemmarna.
1) Style over substance
2) Attitude is everything
3) Always take it to the edge
4) Break the rules
Visst är cyberpunken på väg tilbaka på allvar? Ghost inte shell och Bladerunner i nya versioner. Wilper skriver en klon. Och min spelgrupp törstar girigt efter att spela Nya Mutant!
Har jag fel eller är det faktiskt så att den dystopiska storstaden där yta är allt är på väg tillbaka? Vad kommer det att ge oss för spel? Och är det fler som längtar till Dai-Tokyo?
1) Style over substance
2) Attitude is everything
3) Always take it to the edge
4) Break the rules
Visst är cyberpunken på väg tilbaka på allvar? Ghost inte shell och Bladerunner i nya versioner. Wilper skriver en klon. Och min spelgrupp törstar girigt efter att spela Nya Mutant!
Har jag fel eller är det faktiskt så att den dystopiska storstaden där yta är allt är på väg tillbaka? Vad kommer det att ge oss för spel? Och är det fler som längtar till Dai-Tokyo?