Nekromanti Cyberpunk 2077

Troberg

Sinister eater
Nu har jag tittat på den igen, och den har en intressant vändning.

Den börjar med att kvinnan verkar vara offret, och poliserna bad guys. Men, efterhand som man ser mer av scenen, så ändras det hela, och hon blir den psykopatiska dödsängeln, och poliserna blir good guys.

Den transformationen hade varit svår att få till med ett annat bildspråk.

bladerunner_35

Warrior
Troberg said:

Den börjar med att kvinnan verkar vara offret, och poliserna bad guys. Men, efterhand som man ser mer av scenen, så ändras det hela, och hon blir den psykopatiska dödsängeln, och poliserna blir good guys.
Och den avslutas med att hon är med i samma lag som specialagenten som håller pistolen mot hennes huvud.

Sodivra

Champion
God45 said:
Någonstans har jag valt att vara superelitistisk när det kommer till det här. Jag vet vad de försöker göra, jag är utbildad för att känna igen sånt här. Så om folk är för dumma för att uppfatta saker och maniouleras är det deras eget fel. (och om jag missar någonting vet jag ju inte att jag missat det och behöver alltså inte känna mig dum :gremwink: )

Ingen produktiv inställning men ändå.
Hahaha :gremlaugh: Det tråkiga är ju att det är våra commons det rör sig om ändå.

Sodivra

Champion
Troberg said:

Den transformationen hade varit svår att få till med ett annat bildspråk.
Ja, eller hur! Vi skriver lite om det här.

Jag håller med dig om att bildspråket lyfter och spetsar till budskapet på ett effektivt sätt. Jag håller inte med om att det skulle vara svårt att få till med ett annat bildspråk.

Det finns många andra symboler än vacker, ren, sexuell, vit och befläckad man kan använda för att göra vändningen offer-förövare: Små flickor, tanter eller hippies till exempel.

Jag tycker vi inte behöver ge makarna en ursäkt för det val de har gjort. De har gjort sitt val, de har valt en stereotyp, de har gjort en välgjord, snygg och effektiv trailer, och det kanske kan få vara okej? Det är ju inte som att stereotypen gör att det inte är en välgjord, snygg och effektiv trailer längre.

daflum

Veteran
Jag själv känner att med tanke på vad spelmakarna tidigare presenterar så kommer vi få ett mörkt och relativt välskrivet spel men att det är fruktansvärt gubbsjukt och sexistiskt så det bara dånar.

Borde kanske nästan ta och starta en tråd där jag lägger upp mina spaltmetrar om varför the witcher var åt helvete på den fronten :gremtongue: