ok.... min syn av en Cyberpunkvärld: allt är som vanligt. inga monster, inga aliens, inga människor med telepatiska förmågor(typ neohumans..USCH!). det är svart. fasader av stål och betong. glas på de större kontorskomplexen och huvudkvarteren. gäng fyller gatorna. vissa förstärkta med Cybertech, vapen osv. läderjackan/rocken är en kliche som måste finnas.det är hårt.konspriationer, politiker som lyder under de rika. megaföretag som betalar gäng för att bevaka deras HQ. vapenena har inte utveckals särsklit mycket, inga laser, inga plasma eller energivapen överhuvvetaget. rymdfarten är begränsad, absolut igna strider i rymden. endast företag som har gruvdrift och rika har råd med rymden ska vara där. stenhårda IDkontroller och metalldetektorer överallt. gigantiska köpcentran,kontorskomplex och underjordiska tunnlar.listan kan göras lång. beskrivningen i neo2 passar ganska bra in i min mall av en cyberpunkvärld.
ok jag erkänner, att jag ahr tagit avstånd från desssa unde rvissa kampanjer (ett företag som DnA exprimnetarede fram en perfekt krifgare. nått gick fel (kliche) och något kattliknande som de i sleepwalkers skapades. de blev insläppta i en lantishåla efter att företaget byggt en fyra meter hög mur runtomkring. RP möts av blodiga väggar. slakt, köttslamsor. liken verkar vara inpregnerade i väggarna. när de minst anar det ( i äkta Call of Cthulustil) så anfaller katterna. ter dog, en lyckades få iväg en granat och dödae två katter, och en annan avfyrade de sista två skotten i magasinet. en katt föll med spräckt skalle. den en avar mediareporter, fick typ sjuttielva psykoskryss och tog livet av sig. den andrea blev inlägd. och såvitt jag vitt, ligger han där än, och drömmer om katter...........och han är såååå PARANOID....)
happy hunting!
Jag vet att jag har rätt!