Nekromanti Cyberpunkrollspel?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
  • 2300AD Earth/Cybertech sourcebook (3200AD-expansion)
  • CyberGeneration (uppföljare till CP2020 nedan)
  • Ex Machina (tri-stat)
  • Kromosome (Amazing Engine, 1994)
  • Mutant 2089 / "Svarta mutant"

krank

wilper said:
Vi borde göra en lista över bra cyberpunkspel snarare än en bra lista över cyberpunkspel. :)
Även känt som "genväg till gräl"? =)

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Halcyon och SLA Industries räknas som CP-spel i Wikipediaartikeln på ämnet.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Klart! :)

På min lista står Nya Mutant överst. Sina brister till trots så dras jag in i den mörka framtiden varje gång jag öppnar böckerna, ruskigt fina bilder. Och BRP är ju alltid BRP.

krank

wilper said:
På min lista står Nya Mutant överst. Sina brister till trots så dras jag in i den mörka framtiden varje gång jag öppnar böckerna, ruskigt fina bilder. Och BRP är ju alltid BRP.
Jag har nog inget favoritspel. Kanske för att jag nästan inte spelat någon cyberpunk. Systemmässigt har jag inte läst något som tilltalat mig ännu; antingen blir det för mycket trad (långa färdighetslistor, detaljerade regler) eller för lite (spelledarlöst). Jag har laddat upp med lite PDF:er jag ska kolla in dock.

Mutant 2089 har enormt snygga bilder, det kan jag hålla med om.

terje

xenomorf mystiker
I början av 90-talet gav TSR ut ett generiskt system de kallade för Amazing Engine och bland supplementen fanns Kromosome som beskrev en biopunk-setting. Cyber med mer biotech och ekologiska teman (kanske relevant för Rotsystem?).

Erik_N

Warrior
Har någon lyckats få tag i ett ex av Luke Cranes Freemarket? Från beskrivningen verkar det passa in i ungefär samma transhumanistiska framtid som t ex Eclipse Phase, fast mindre skräck och mer...hippie social bartering? Det verkar ha släppts i någon slags limited edition box set med tryckta kortlekar, handouts, tokens etc, men jag föreställer mig att det borde finnas en pdf-version också?

dawnrazor

Veteran
Det finns ju också föregångaren till CP 2020: CyberPunk.

Jag har det. Mycket coolt. Och först på plan. 1988 tror jag att det var...