Nekromanti Cybersex...

G

Guest

Guest
Någon som har bra idéer om hur cybersex kan beskrivas av SL?

Mäster Azazel

smaffy

Hero
man beskriver inte sånnt, det är på tok för intimt...
...fast, jag vet inte hur ni kör.

brukar ni beskriva sånnt?!

Smaffy är jag. blä.

smaffy

Hero
hmm...
kanske man ska beskriva lite mer.. kanske det rent av blir skojigare då! och cyberrymden verkar ju vara rätt avancerad med känsolor å så.. så varför inte? tänk om cyberrymden är en stor... oj.

Smaffy är jag. blä.

ripperdoc

Myrmidon
Jag syftade även på vanligt sex. Jag gör ingen åtskillnad på sorterna.
Förresten, en gång hände en kul sak. En av rollpersonerna satte på SimStim-porr och drogade sig så att han somnade. Han låg hela natten med SimStim-porr flödandes i hjärncellerna...sånt lär man bli mysko av.

/RipperDoc - jag vill inte försöka porr, men Neotech är knappast en trevlig värld

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>

smaffy

Hero
på tal om att somna med simstim på... kan man sova i cyberrymden? min RP skrev om sin dator så att den inte kickade ut honom ur nätet när han somnade. skulle han inte ha gjort, blev juh helt dimmig...!
SLn jag hade då sa att min rps hjärna inte slappnade av och därför fick jag inte stryka sovkryss. men han sov juh..

vad hände med han som somnade i sitt porr-simstim?

Smaffy är jag. blä.

Snow

Swashbuckler
Hmm, det där är nästan exakt vad som hände din karaktär under "Tequila sunrise" på gothcon iår. Är det det du syftar på? :)

Snow
Dead, but still walking around

Metal_Ninja

Veteran
Känns som att den här disskutionen håller på att bli kladig.

And remember that metal is harder then flesh.

Mutant

Warrior
SL kan ju slänga upp en porrfilm på TV:n och sitta å beskriva händelse förloppet eller hur?
ja eller göra som vi gör SL hittar på!

...och hör sen!

Rosen

Myrmidon
<I>SL kan ju slänga upp en porrfilm på TV:n och sitta å beskriva händelse förloppet eller hur?</I>

"Det går in, ut, in, ut, in... Ny runda!  Ut, in..." (-:

<I>ja eller göra som vi gör SL hittar på!</I>

Det är väl då det kan bli <I>verkligt</I> mysko.
(Kommer nu ihåg Blarens bild om "en blottardemon ridande på en drake i negligé" i nya Codex...)

--
Åke

Pendragon

Swashbuckler
cybersex i en redan icke-verklig värld... blir inte det lite väl virtuellt?

Sex ska man ha på riktigt, annars kan de va så!

Så de så!

G

Guest

Guest
Ja alltså vad du gjorde var ju att låta din dator forsätta att skicka känslor till din hjärna, så du sov ju inte egentligen...

Mvh Ezzy

Mutant

Warrior
jag vill inte försöka porr, men Neotech är knappast en trevlig värld
....försöka porr ..hum VAD MENAR DU!

...och hör sen!

Pendragon

Swashbuckler
spelaren...

om man nu tvunget ska ha sex i ett rollspel räcker det väl med att SL konstaterar att personerna i fråga försvinner upp på rummet ett tag, börjar man gå in på detaljer om ställningar o dyl. blir det bara löjligt...

Och om en tärning slås under (rollspels-)sexakten vet du att du borde skaffa dig ett liv...

Så de så!

Rosen

Myrmidon
<I>om man nu tvunget ska ha sex i ett rollspel räcker det väl med att SL konstaterar att personerna i fråga försvinner upp på rummet ett tag, börjar man gå in på detaljer om ställningar o dyl. blir det bara löjligt...</I>

Beror helt på situationen, tycker jag. Är det nån SLP ens rollperson har uppvaktat ett tag och de två försvinner iväg för sig själva efter en major point i kampanjen, så känns en fade-out - eller en stängd dörr - ganska rätt.  Försöker man förföra Zinistra the Zorceress (eller miss Chief Executive van Zorn, om vi ska hålla oss till cyberpunk) som man är fånge hos, så vill man nog veta <I>hur</I> det förlöper också.
Och är det två RP som stöter på varann på värdshuset för att äventyret har slöat till sig så är ju ställningarna och tärningsslagen liksom hela poängen. (-:

<I>Och om en tärning slås under (rollspels-)sexakten vet du att du borde skaffa dig ett liv...</I>

Måste komma ihåg att nämna det för min fru i så fall.

--
Åke